وزیر خارجه فرانسه خواستار از سرگیری زودهنگام مذاکرات برجامی شد

© Sputnik / Irina Kalashnikovaوزیر خارجه فرانسه خواستار از سرگیری زودهنگام مذاکرات برجامی شد
وزیر خارجه فرانسه خواستار از سرگیری زودهنگام مذاکرات برجامی شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.09.2021
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، خواستار از سرگیری زودهنگام مذاکرات در مورد بازگرداندن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شد.
لو دریان گفت: "در مورد تداوم برنامه هسته ای ایران، ما باید بسیار محکم باشیم. ایران نمی تواند باور کند که زمان به نفع اوست. چرا که خطر یک بحران بزرگ با خطرناک تر شدن برنامه هسته ای آن افزایش می یابد".
واکنش نماینده ایران در سازمان ملل به سخنان نخست وزیر اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.09.2021
واکنش نماینده ایران در سازمان ملل به سخنان نخست وزیر اسرائیل
وزیر امور خارجه فرانسه تاکید کرد: "فرانسه تمام ابتکارات لازم برای گفتگو را انجام خواهد داد. اما تنها راه ممکن توافقی است که اجازه می دهد تا مشخص شود که ایران بار دیگر به تعهدات خود عمل می کند. بنابراین ، ضروری است که مذاکرات در آینده نزدیک از سر گرفته شود".
در سال 2015، بریتانیا، آلمان، چین، روسیه، ایالات متحده، فرانسه و ایران توافقنامه مشترک برجام را امضا کردند. این توافق شامل لغو تحریم ها در ازای محدود کردن برنامه هسته ای ایران به عنوان ضامن عدم دریافت تسلیحات هسته ای از سوی تهران بود. در مه 2018، دونالد ترامپ  رئیس جمهور وقت آمریکا تصمیم گرفت به طور یکجانبه خارج شود و تحریم های سختگیرانه علیه تهران را بازگرداند. در پاسخ، ایران کاهش تدریجی تعهدات خود بر اساس این توافق را اعلام کرد، منجمله کاهش محدودیت های تحقیقات هسته ای، سانتریفیوژها و سطح غنی سازی اورانیوم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала