تحقیقات دوباره سازمان جهانی بهداشت در مورد منشاء کرونا

© REUTERS / Denis Balibouseتحقیقات دوباره سازمان جهانی بهداشت در مورد منشاء کرونا
تحقیقات دوباره سازمان جهانی بهداشت در مورد منشاء کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.09.2021
اشتراک
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که تحقیقات خود در خصوص کشف منشاء ویروس کرونا را از سر می گیرد.
 
 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از وال استریت ژورنال، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که یک تیم مشاوره علمی در مورد منشأ عوامل بیماری زای جدید تشکیل می دهد تا تحقیقات خود را در مورد منشاء ویروس کرونا از سر بگیرد.
پیش بینی رئیس شرکت فایزر ار پایان کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.09.2021
پیش بینی رئیس شرکت فایزر از پایان کرونا
این تیم متشکل از 20 متخصص ایمنی آزمایشگاهی و ایمنی زیستی، متخصصان ژنتیک و متخصصان بیماری های حیوانات خواهد بود. وظیفه این تیم پزشکی، شامل کشف شواهد جدید در چین و سایر کشورها خواهد بود. دانشمندان همچنین باید مشخص کنند که آیا COVID-19 در آزمایشگاه ایجاد شده است یا خیر.
همچنین این گروه مشاوره علمی در آینده به سازمان بهداشت جهانی کمک می کند تا فعالیتهای انسانی را که خطر ابتلا به بیماریهای جدید را افزایش می دهد را شناسایی کند.
در حالی که تاکنون بیش از چهار میلیون نفر در جهان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌ اند و بخش مهمی از اقتصاد جهانی تخت تاثیر شیوع این ویروس قرار گرفته است، فشارها بر چین درباره منشاء این ویروس افزایش یافته است.
سازمان جهانی بهداشت از همه کشورهای جهان خواسته که تمامی اطلاعات خود درباره ویروس کرونا را منتشر کنند. همچنین این سازمان به ویژه از چین خواست اجازه دهد که دومین مرحله تحقیقات برای انجام مطالعات بیشتر در خصوص این ویروس در این کشور و بازرسی از آزمایشگاه ووهان انجام شود.
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که کشف منشأ ویروس کرونا برای جلوگیری از شیوع آتی این بیماری بسیار مهم و حیاتی است.
اواخر سال 2019 میلادی بود که برای اولین بار شناسایی نخستین موارد ابتلا به ویروس کرونا در شهر ووهان چین رسما اعلام شد.
پیش از این تیمی از متخصصان و دانشمندان سازمان بهداشت جهانی در ماه ژانویه با هدف شناسایی منشاء کرونا از شهر ووهان بازدید کردند. گزارش این سفر در ماه مارس منتشر شد اما هیچ نتیجه‌گیری قطعی را در پی نداشت.
در این گزارش آمده بود که ابتلا از حیوانات به انسان- احتمالاً خفاش- محتمل‌ ترین راه انتقال ویروس کرونا بوده است و احتمال نشت ویروس از یک آزمایشگاه بسیار ضعیف است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала