ازدحام مسافران اربعین در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی و مرز شلمچه +ویدئو

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehازدحام مسافران اربعین در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی و مرز شلمچه +ویدئو
ازدحام مسافران اربعین در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی و مرز شلمچه +ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.09.2021
اشتراک
تاخیر در پرواز مسافران اربعین، ازدحام جمعیت در فرودگاه و در مرز شلمچه با واکنش‌های انتقادی کاربران همراه شده است.
به گزارش اسپوتنیک، با انتشار خبری مبنی بر لغو ویزای عراق از رسانه ملی ایران، شرکت‌های هواپیمایی اقدام به صادر کردن بلیط عراق بدون ویزا برای مسافران کردند. کشور عراق نیز می‌گوید تاکنون تاییدیه رسمی این موضوع صادر نشده و نمی‌توانند مسافر بپذیرند. ضمن اینکه این مسئله سبب شد مسافران بدون ویزایی که با پرواز به عراق رفته بودند در فرودگاه دچار دردسر شوند و در جریان اعتراض‌ها و درگیری‌های بوجود آمده چند تن از آنها بازداشت شوند.

از طرفی جمعی از ایرانیان عازم به عراق به همین علت در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی در تهران سرگردان بمانند و به دنبال این اتفاق و تاخیر و لغو برخی از پروازها ازدحام بی‌سابقه‌ای از زائران مردم از شهرهای مختلف برای سفر به عراق به فرودگاه امام خمینی آمده‌اند در فرودگاه سرگردان شوند.

جدایی از این اتفاق و در حالی‌که مرز شلمچه برای تردد زائران اربعین بسته است و مسئولان امر از چند روز قبل بارها اعلام کردند مرزهای چهارگانه اربعین بسته است و امکان عبور زائران وجود ندارد. برخی از مردم ایران پای پیاده راهی کربلا شدند و جمعیت زیادی در آنجا با مرزهای بسته روبرو شدند و این ازدحام بوجود آمده موجب انتقاد کاربران زیادی در صفحات اجتماعی شده است.

بسیاری از کاربران ضمن اظهار تاسف از بی‌توجهی جمعی از مردم ایران به وضعیت بسیار بد کرونا در این روزها در کشور ایران، عنوان می‌کنند این تجمع در حالیست که مرزها بسته است و تلاش برای رفتن به زیارت با توجه به این محدودیت‌ها کاملا اشتباه است. این کاربران معتقدند دولت ایران در مقابل چنین تجمعات مذهبی واکنشی نشان نمی‌دهد و همین امر موجب شده است بسیاری برای مسافرت مذهبی اقدام کنند.

گروهی از کاربران در پاسخ به این نظرات عنوان می‌کنند افرادی که در کنسرت‌های خواننده‌های ایرانی خارج‌نشین در ماه گذشته اقدام کرده بودند نیز چندان تفاوتی با این زائران ندارند چراکه هر دو به یک نسبت به سلامت جامعه آسیب می‌زنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала