لاوروف: روسیه به برقراری صلح بین ایران و همسایگانش کمک خواهد کرد

© Sputnik / Press-service of Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: روسیه به برقراری صلح بین ایران و همسایگانش کمک خواهد کرد
لاوروف: روسیه به برقراری صلح بین ایران و همسایگانش کمک خواهد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.09.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه، اظهار داشت: مسکو به عادی سازی روابط بین ایران و کشورهای عربی همسایه ادامه خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، روز شنبه سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، در ۷۶ اُمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد بیان کرد: روسیه به عادی سازی روابط بین ایران و همسایگان عرب آن کمک خواهد کرد.
لاوروف: خوش بینی معقولانه‌ای در مورد احیای برجام وجود دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.09.2021
لاوروف: "خوش بینی معقولانه‌ای" در مورد احیای برجام وجود دارد
ما به همراه شرکای خود در تلاش هستیم تا هرچه زودتر اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک برای حل و فصل اوضاع پیرامون برنامه هسته ای ایران از سر گرفته شود.
لاوروف تاکید کرد، که برای ثبات بلندمدت کل منطقه یک رویکرد جامع لازم است.
وزیر خارجه افزود: مفهوم به روز روسیه برای تأمین امنیت جمعی در منطقه خلیج فارس، که اخیراً به عنوان سند شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد منتشر شده است، به این منظور است.
از ماه آوریل، رایزنی هایی بین ایران و گروه "پنج" (روسیه، بریتانیا، آلمان، چین و فرانسه) در وین در مورد بازگرداندن توافق هسته ای ایران به شکل اصلی آن انجام شده است.
طرفین در مورد لغو تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی، انجام تعهدات خود در حوزه هسته ای و همچنین بازگشت ایالات متحده به برجام بحث می کنند.
نمایندگان کشورهای طرف توافق نیز مذاکرات جداگانه ای با فرستادگان آمریکایی بدون مشارکت ایران انجام می دهند. در ابتدا، انتظار می رفت که هیئت ها کار را در پایان ماه مه، سپس در ابتدای ماه ژوئن به پایان برسانند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала