بازتاب گسترده شهادت نوجوان فداکار ایذه‌ای، قهرمان ایرانی +عکس، ویدئو

CC BY 4.0 / IRNA / بازتاب گسترده شهادت نوجوان فداکار ایذه‌ای، قهرمان ایرانی +عکس، ویدئو
بازتاب گسترده شهادت نوجوان فداکار ایذه‌ای، قهرمان ایرانی +عکس، ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.09.2021
اشتراک
علی لندی نوجوان شجاع و فداکاری که در حادثه آتش سوزی، دچار سوختگی شدید شده بود درگذشت.
به گزارش اسپوتنیک، انتشار اخبار فداکاری نوجوان ایذه‌ای در استان خوزستان، در هفته‌ی اخیر در فضای مجازی بازتاب فراوانی در میان کاربران ایرانی به دنبال داشت. با خبر درگذشت این نوجوان ۱۵ ساله، که ایرانیان او را "قهرمان ملی" خود می‌دانند این واکنش‌ها چندین برابر شده است و کاربران از این اتفاق به شدت ابراز تاسف می‌کنند.

این نوجوان ۱۵ ساله، علی لندی نام دارد. وی در یک حادثه‌ آتش‌سوزی در هفته‌ی گذشته که برای نجات جان دو خانم سالمند که در همسایگی او بودند از خودگذشتگی کرد و در این میان خود دچار سوختگی شدید شد. پس از اقدامات اولیه برای سیر مراحل درمان او در بیمارستان طالقانی اهواز، به بیمارستان امام موسی کاظم (ع) اصفهان اعزام شد و تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت اما به علت سوختگی شدید و وضعیت وخیمی که داشت امروز صبح، چشم از جهان بست و دار فانی را وداع گفت.

افشین حیدری، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از زمانی که این نوجوان فداکار، تحت مراقبت و درمان بود از نام‌گذاری یک مکان ورزشی در ایذه به نام "علی لندی" خبر داد و گفت: «اداره کل ورزش و جوانان خوزستان با هماهنگی اداره ورزش ایذه یکی از مکان‌های ورزشی شهرستان ایذه را به زودی به نام "علی لندی" نام‌گذاری و ثبت می‌کند. ضمن این که در کنار این سالن ورزشی، تابلویی با عکس این قهرمان نصب می‌شود و کار بزرگ این نوجوان فداکار شرح داده می‌شود.

وی افزود: «شرح زندگی‌نامه و کار بزرگ علی لندی در راستای الگوسازی برای نسل جوان و ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی بوده که نشات گرفته از روحیه پهلوانی است و همه ما باید خوشحال باشیم و به خود ببالیم که بازماندگان نسل ایثارگر دیروز که هشت سال دفاع مقدس را با افتخار پشت سرگذاشته و از آب و خاک کشور دفاع کردند، امروز نیز همچون علی لندی‌ها هستند و برای نجات سرزمین و جان هموطنان خود آمادگی ایثار و فداکاری را دارند.»

کاربران با ابراز تاسف عنوان می‌کنند بسیار از این اتفاق تلخ، متاثر شده‌اند و برای آرامش این نوجوان فداکار و پراحساس دعا می‌کنند. این کاربران، علی لندی را نمونه یک قهرمان واقعی می‌دانند و با اطمینان عنوان می‌کنند در ایران از این نوجوانان و جوانان فداکار، بسیارند که حاضرند برای نجات جان هموطنان و وطن خود، جان نثاری کنند.

بسیاری از کاربران نیز با کنایه به مسئولان ایرانی که بی‌تدبیرشان زندگی را برای ملت ایران دشوار کرده است عنوان می‌کنند ای کاش مسئولان این سرزمین نیز این چنین، با تمام وجود به دل آتش بزنند و برای نجات مردم خود، کاری کنند.

View this post on Instagram

A post shared by noghteh news (@noghteh_news)

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала