اردوغان: ترکیه می خواهد که نیروهای امریکایی از سوریه و عراق همانند افغانستان بیرون روند

© REUTERS / Bernadett Szaboاردوغان: ترکیه می خواهد که نیروهای امریکایی از سوریه و عراق همانند افغانستان بیرون روند
اردوغان: ترکیه می خواهد که نیروهای امریکایی از سوریه و عراق همانند افغانستان بیرون روند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.09.2021
اشتراک
رئیس جمهور ترکیه گفت، که ترکیه دوست دارد نیروهای امریکایی از سوریه و عراق طوری که از افغانستان بیرون شدند از این کشورها نیز خارج شود.
به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی امریکایی سی بی اس روز یکشنبه گفت، که ترکیه می خواهد که سربازان امریکایی، سوریه و عراق را به همان روشی که از افغانستان خارج شوند، از این کشورها نیز بیرون بروند.
اردوغان: طالبان به ما پیشنهاد داد تا هدایت فرودگاه کابل را بر عهده بگیریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2021
اردوغان: طالبان به ما پیشنهاد داد تا هدایت فرودگاه کابل را بر عهده بگیریم
 اردوغان افزود: "اگر ایالات متحده آمریکا می خواهد به صلح جهانی خدمت کند، دیگر ماندن در این مناطق از دنیا فایده ای ندارد. شما تنها باید این مناطق را تنها بگذارید تا اجازه دهید مقامات محلی تصمیمات خود را بگیرند".
اردوغان همچنین ابراز امیدواری کرد، که ترکیه، روسیه، ایالات متحده امریکا و ایران بتوانند به طور جمعی برای ایجاد صلح در سوریه و عراق تلاش کنند.
از وی پرسیده شد که ایا ترکیه قصد دارد جای امریکا را در سوریه بگیرد. رهبر ترکیه در پاسخ گفت: "بگذارید کاملاً واضح و صادقانه بگویم: ما هرگز در جایی نمی مانیم که آنها نمی خواهند ما بمانیم، ما هرگز در جایی که از ما استقبال نمی شود حضور نخواهیم داشت".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала