شوخی بایدن آمریکایی ها را عصبانی کرد

© REUTERS / Tom Brennerشوخی بایدن آمریکایی ها را عصبانی کرد
شوخی بایدن آمریکایی ها را عصبانی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.09.2021
اشتراک
نارندرا مودی نخست وزیر هند و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در کاخ سفید دیدار کردند.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، به شوخی مطبوعات آمریکایی را با مطبوعات هندی مقایسه کرد که این امر موجی از انتقادات آمریکایی ها را در پی داشت.
​رئیس جمهور ایالات متحده قبل از دعوت از خبرنگاران به دفتر بیضی یادآور شد که مطبوعات هند بسیار بهتر از مطبوعات آمریکایی هستند و به مودی هشدار داد که روزنامه نگاران محلی "سوالات اساسی" نمی پرسند.
او همچنین پیشنهاد کرد که مودی به خبرنگاران آمریکایی پاسخ ندهد. ضبط ویدئویی با سخنان بایدن در حساب توییتری کمیته ملی حزب جمهوری خواه آمریکا منتشر شد.
انتقاد رسانه های آمریکایی خشم کاربران پرتال خبری فاکس نیوز را برانگیخت.
 
یکی از کاربران اشاره کرد: او دوباره کشور خود را که رئیس جمهور آن است سرزنش می کند، چرا هر رئیس جمهور دموکرات فکر می کند که باید کشورهای دیگر را پرستید و آمریکایی ها را مورد انتقاد قرار داد؟
یک کاربر دیگر نوشت: او مانند یک دیکتاتور واقعی صحبت می کند.
بسیاری در سخنان رئیس جمهور تلاش برای آزادی بیان در آمریکا را مشاهده کردند.
یکی از خوانندگان فاکس نیوز گفت: اظهارات او نشان می دهد که او می خواهد ما را کنترل کند.
 
یکی دیگر از کاربران می گوید: کاخ سفید می خواهد مطبوعاتی مشابه چین و کره شمالی داشته باشد و به آن نزدیک است.
آمریکایی ها بایدن را به دلیل امتناع از پاسخگویی به سوالات داغ روزنامه نگاران مورد انتقاد قرار دادند.
 
یکی از کاربران می گوید: به لطف مطبوعات سخت در ایالات متحده، ما می دانیم که جو بستنی را دوست دارد، این آخرین سوالی بود که او جرات کرد به آن پاسخ دهد.
یکی دیگر می گوید: مطبوعات نمی بینند که بایدن به چه سمتی می رود، زیرا او همیشه در جهت مخالف از جایی که به تازگی گم کرده است، متمایل است.
روزنامه نگاران آمریکایی همچنین از سخنان رئیس کاخ سفید در شبکه های اجتماعی انتقاد کردند.
 
 
یکی از روزنامه نگاران نیویورک تایمز در توییتی نوشت: من فکر کردم این مودی است که این را گفته است، اما نه، این رئیس جمهور آمریکا است.
این اولین بار نیست که بایدن با اعضای رسانه ها درگیر می شود. در پایان ماه آگوست، در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی، وی از پاسخ به سوالی در مورد افغانستان امتناع کرد.
رئیس جمهور با شنیدن یک سوال ناراحت کننده، گفتگو با خبرنگاران را قطع کرد، دست خود را بر روی تریبون زد و به سمت خروجی حرکت کرد، اما در مسیر اشتباه رفت و مدتی در اتاق کنفرانس سرگردان شد.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала