دیدار وزیر خارجه ایران با محققین ارشد اندیشکده‌های آمریکایی

© Photo / IRNAحسین امیرعبداللهیان
حسین امیرعبداللهیان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.09.2021
اشتراک
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در جمع گروهی از محققین, دانشگاهیان و نمایندگان ارشد اندیشکدههای آمریکا حاضر شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال تلگرامی دولت ایران، حسین امیرعبداللهیان در ادامه دیدارها و جلسات خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد, شب گذشته در جمع گروهی از محققین, دانشگاهیان و نمایندگان ارشد اندیشکدههای آمریکا حاضر شده و ضمن تشریح سیاست خارجی دولت جدید جمهوری اسلامی ایران, به پرسشهای آنها در خصوص موضوعات مختلف از جمله سیاست خارجی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی و آینده توافق هسته‌ای پاسخ گفت.
دیدار وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.09.2021
دیدار وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل + جزئیات
وزیر امور خارجه ایران  در این نشست بر عزم دولت جدید جمهوری اسلامی برای اتخاذ یک سیاست خارجی مبتنی بر اولویت بخشی به همسایگان و کشورهای آسیایی تأکید کرد و دیدگاههای ایران در خصوص موضوعات منطقهای از جمله وضعیت افغانستان, سوریه, یمن, بحرین و دیگر مناطق را شرح داد .امیرعبداللهیان تصریح کرد که هرچند دولت جدید به توسعه روابط با همسایگان و کشورهای آسیایی اولویت داده است اما در عین حال توازن را در سیاست خارجی خود حفظ خواهد کرد.
وزیر امور خارجه ایران همچنین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به رغم بدعهدی های آمریکا در موضوع برجام که از زمان دولت اوباما تا کنون ادامه داشته و همچنین بی عملی اروپا، بر اساس اصول خود به دیپلماسی پایبند بوده و آماده گفتگوهایی نتیجه محور است که منافع و حقوق مردم ایران را تأمین کند.
مسئله افغانستان از جمله موضوعاتی بود که در این نشست به صورت ویژه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و امیرعبداللهیان بار دیگر سیاست اصولی جمهوری اسلامی مبنی بر لزوم تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان و ممانعت از گسترش فعالیتهای تروریستی در منطقه تأکید کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала