جو بایدن متهم به فرار مالیاتی شد

© REUTERS / Tom Brennerجو بایدن متهم به فرار مالیاتی شد
جو بایدن متهم به فرار مالیاتی شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.09.2021
اشتراک
حزب جمهوری خواه ایالات متحده آمریکا جو بایدن ، رئیس جمهور این کشور را که در انتخابات اخیر به عنوان نامزد دموکرات ها پیروز شد متهم به فرار از پرداخت مالیات به میزان 500 هزار دلار کرد.
 به گزارش اسپوتنیک، منظور پرداخت  در چارچوب برنامه بهداشتی موسوم به مدیکر (Medicare)  است  که ظاهراً رئیس فعلی کاخ سفید قبل از به قدرت رسیدن به آن بدهکار بوده است. نماینده جیم بنکس توضیح داد که بر اساس گزارش سرویس تحقیقات کنگره، بایدن از شرکت های موسوم به S برای جلوگیری از پرداخت مالیات بر  درآمد حاصله از طریق سخنرانی و فروش کتاب در سال 2017-2018 سوء استفاده کرده است.
استیضاح بایدن برای دومین بار مطرح شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.09.2021
استیضاح بایدن برای دومین بار مطرح شد
جو و جیل بایدن در کل بیش از 13 میلیون دلار از طریق این برنامه ها در آمد داشتند هزینه اما کمتر از 800000 دلار را به عنوان درآمد اعلام کردند. در عین حال در خود گزارش نام رئیس جمهور ایالات متحده به عنوان متخلف ذکر نشده اما موارد مشابهی از استفاده از شرکت های S و ذکر درآمد پایین مشکوک ذکر شده که مالیات از آن پرداخت گردیده است.
علاوه بر این در سند منتشره  آمده است که اظهارنامه های مالیاتی رئیس جمهور فقط برای دوره ای که وی در سمت خود  یعنی از سال 2021  مشمول تأیید خودکار است. امسال  کاخ سفید اعلام کرده بود که ممیزی شرکت های بایدن انجام نمی شود زیرا آنها دیگر فعالیت نمی کنند.
شرکت S در ایالات متحده نوعی شرکت است که مالیات بر درآمد نمی پردازد زیرا آنرا به سهامداران خود (افراد) محول می کنند تا آنها  ابن  مالیات را  با نرخ مالیات بر درآمد شخصی پرداخت کنند. شرکت ها برای به دست آوردن این وضعیت  باید تعدادی از شرایط  دشوار را برآورده کنند.
جمهوری خواهان ادعاهای خود را علیه جو بایدن شرایط درخواست رئیس کاخ سفید از ثروتمندان آمریکایی برای "پرداخت مالیات عادلانه" ابراز کردند. رئیس جمهور ایالات متحده گفت که یک درصد ثروتمندترین افراد از مالیات 160 میلیارد دلاری که باید سالانه بپردازند فرار می کنند. وی توضیح داد که این وضعیت به دلیل عدم وجود اطلاعات دقیق در مورد درآمد ثروتمندان در سازمان مالیاتی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала