لاوروف: "خوش بینی معقولانه‌ای" در مورد احیای برجام وجود دارد

© Photo / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: "خوش بینی معقولانه‌ای" در مورد احیای برجام وجود دارد
لاوروف: خوش بینی معقولانه‌ای در مورد احیای برجام وجود دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.09.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که "خوش بینی معقولانه‌ای" در مورد احیای برجام از سوی ایران و آمریکا وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که امید جدی و "خوش بینی معقولانه" در خصوص احیای برجام وجود دارد؛ این همان چیزی است که ایالات متحده و ایران می‌خواهند.
روسیه: آمریکا در مذاکرات با ارائه ضمانت مبنی بر عدم خروج از برجام موافقت نمی‌کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.09.2021
روسیه: آمریکا در مذاکرات با ارائه ضمانت مبنی بر عدم خروج از برجام موافقت نمی‌کند
لاوروف در جریان کنفرانس خبری در سازمان ملل متحد گفت: ما امید جدی و به نظرم خوش بینی معقولانه‌ای نسبت به دستیابی به نتیجه (در خصوص احیای برجام) داریم. لااقل این چیزی است که همه از جمله آمریکا و ایران خواهان آن هستند.
در اتریش، از ماه آوریل مذاکراتی بین ایران و گروه "پنج" (روسیه، بریتانیا، آلمان، چین و فرانسه) برای بازگرداندن توافق هسته‌ای ایران به شکل اولیه در حال انجام است. طرفین در مورد لغو تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، انجام تعهدات خود در حوزه هسته‌ای و همچنین بازگشت ایالات متحده به برنامه جامع اقدام مشترک بحث می‌کنند.
نمایندگان کشورهای طرف توافق نیز بدون مشارکت ایران رایزنی‌های جداگانه‌ای با فرستادگان آمریکایی دارند. در ابتدا، انتظار می‌رفت که هیئت‌ها کار را در پایان ماه مه، سپس - در ابتدای ماه ژوئن به پایان برسانند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала