حمله پناهجویان افغان به یک نظامی زن آمریکایی در پایگاهی در ایالات متحده

© REUTERS / Saeed Ali AchakzaiЛюди на пропускном пункте «Ворота дружбы» в пакистано-афганском пограничном городе Чаман, Пакистан
Люди на пропускном пункте «Ворота дружбы» в пакистано-афганском пограничном городе Чаман, Пакистан - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.09.2021
اشتراک
یک زن نظامی آمریکایی ادعا می کند که توسط گروهی از پناهجویان افغان که به طور موقت در پایگاه ارتش در نیومکزیکو نگهداری می شوند مورد حمله قرار گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را فرماندهان پایگاه اعلام کرده اند.
ایالات متحده پس از خروج از افغانستان موافقت کرد که میزبان ده ها هزار نفر در این کشور باشد که با نیروهای آمریکایی همکاری می کردند یا به گروه های تحت خطر دیگر تعلق داشتند.
صدور اجازه تراکنش مالی با طالبان و شبکه حقانی از سوی آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.09.2021
صدور اجازه تراکنش مالی با طالبان و شبکه حقانی از سوی آمریکا
در بیانیه منتشره آمده است: "ما می توانیم تأیید کنیم که یک سرباز زن ... اطلاع داد که 19 سپتامبر توسط گروه کوچکی از مردان تخلیه شده در پایگاه دونیا آنا در نیومکزیکو مورد حمله قرار گرفت."
FBI ، پلیس فدرال آمریکا در حال بررسی این حادثه است که جزئیات آن فاش نشده است. فرماندهی اطمینان داد که بلافاصله کمک های لازم به قربانی ارائه شد و اقدامات امنیتی در پایگاه تقویت شد.
اکنون اولین گروه  پناهجویان به تعداد 37000 نفر در ایالات متحده به سر می برد. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کاخ سفید برای پذیرش 95000 نفر تا سپتامبر سال آینده از کنگره پول خواسته است. بسیاری از افغان هایی که قصد دارند در ایالات متحده پذیرفته شوند در اردوگاه های ترانزیت مستقر در پایگاه های نظامی آمریکا در خارج از این کشور مانده اند. به دلیل شیوع بیماری سرخک در بین پناهجویان ، رساندن آنها به ایالات متحده موقتاً متوقف شده است.
طالبان اوایل اوت حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش داده، 15 اوت وارد کابل شده و روز بعد اعلام کردند که جنگ 20 ساله در این کشور به پایان رسیده است. اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با اعلام تمایل خود به "جلوگیری از کشتار" کشور را ترک کرد. شب 31 اوت، ارتش آمریکا فرودگاه کابل را ترک کرد و به حضور نظامی 20 ساله آمریکا در افغانستان پایان داد. 6 سپتامبر  طالبان اعلام کردند که پنجشیر، آخرین استان از 34 استان افغانستان ، تحت کنترل آنها قرار گرفته است. به دنبال ورود طالبان به کابل دهها هزار نفر  از افغان ها از وطن خود مهاجرت کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала