ایران: تفاوت بزودی ما با غربی‌ها خیلی زیاد است

CC BY 4.0 / IRNA / ایران: تفاوت بزودی ما با غربی‌ها خیلی زیاد است
ایران: تفاوت بزودی ما با غربی‌ها خیلی زیاد است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.09.2021
اشتراک
وزیر خارجه ایران: ما اراده بازگشت به مذاکره را داریم، اما مذاکره‌ای جدی و تأمین کننده حقوق و منافع ملت ایران.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران گفت: ما اراده بازگشت به مذاکره را داریم، اما مذاکره‌ای جدی و تأمین کننده حقوق و منافع ملت ایران.
وی بیان داشت: برخی در ملاقات‌ها دوست دارند مدام بگویند اینکه شما می‌گویید به زودی این "به زودی" یعنی چند روز، چند هفته، چند ماه؟
آمریکا: اطلاعات دقیقی در مورد زمان از سرگیری گفتگوهاى وین از ایران دریافت نکرده‌ایم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.09.2021
آمریکا: اطلاعات دقیقی در مورد زمان از سرگیری گفتگوهاى وین از ایران دریافت نکرده‌ایم
وزیر خارجه ایران تاکید کرد:  به زودی یعنی به محض کامل شدن بررسی‌های ما، این اقدام را انجام خواهیم داد.
وی افزود: البته من به طرف‌های اروپایی وعده‌هایشان از جمله اینستکس [کانال مالی اروپا] را یادآوری می‌کنم که مدام می‌گفتند ظرف چند ماه آینده و به زودی انجام می‌شود.
امیرعبداللهیان ادامه داد: تفاوت بین به زودی ایرانی و به زودی غربی خیلی زیاد است. به زودی از نظر ما یعنی واقعا در اولین فرصتی که بررسی‌هایمان تکمیل شود. مهم این است که ما اراده بازگشت به مذاکره را داریم، اما مذاکره‌ای جدی و تأمین کننده حقوق و منافع ملت ایران.
پیشتر ند پرایس، رئیس سرویس مطبوعاتی وزارت خارجه آمریکا گفته بود: "ما البته اظهارات وزیر امور خارجه [جمهوری اسلامی] را مبنی بر بازگشت ایران به میز مذاکره مشاهده کرده ایم. شما باید از آنها در مورد معنی مفاهیم" به زودی "و "خیلی زود" جویا شوید، این پیامی است که ما در تمام هفته می شنویم. اما تا به حال هیچ شفافیتی در مورد این که دقیقاً به چه معناست نداریم. از طرف ما، ما آماده بازگشت به وین هستیم. "
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала