ایروان: در حال مذاکره با مسکو و باکو برای حل مشکلات در رفت و آمد با ایران هستیم

© Sputnik / Vladimir Fedorenkoایروان: در حال مذاکره با مسکو و باکو برای حل مشکلات در رفت و آمد با ایران هستیم
ایروان: در حال مذاکره با مسکو و باکو برای حل مشکلات در رفت و آمد با ایران هستیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.09.2021
اشتراک
آرمن گریگوریان، دبیر شورای امنیت ارمنستان روز جمعه در یک نشست خبری اظهار داشت ایروان و باکو با میانجیگری روسیه در حال مذاکره بر اساس بیانیه 9 نوامبر رهبران ارمنستان ، روسیه و آذربایجان برای حل مشکلات موجود در بزرگراه گوریس-کاپان هستند که اکنون بخشی از آن متعلق به آذربایجان است.
به گزارش اسپوتنیک، وی گفت: "ما این مسئله را در همه سطوح مطرح می کنیم تا مشکل در اسرع وقت حل شود. ما در حال بحث در مورد این موضوع با شرکای روسی خود و با طرف آذربایجانی هستیم. مذاکرات برای حل این مشکل در حال انجام است."
علی اف از نقش پوتین در حل و فصل مناقشه در قره باغ قدردانی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.09.2021
علی اف از نقش پوتین در حل و فصل مناقشه در قره باغ قدردانی کرد
به دنبال بیانیه 9 نوامبر 2020 ، توسط رهبران ارمنستان ، روسیه و آذربایجان، هفت منطقه مجاور قره باغ به جز کریدور لاچینکه ارمنستان و قره باغ را متصل می کند تحت کنترل باکو قرار گرفت. مالکیت بخشهای کارمراک - شورنوخ و گوریس - وروتان از جاده بین کشوری  که ارمنستان را با ایران متصل می کند نیز به آذربایجان منتقل شد  اما یک پاسگاه مرزبانی روسی در آنجا ایجاد شد تا تردد آزاد مردم و وسایل نقلیه اطمینان تأمین شود.
در اوایل سپتامبر ، مقامات ارمنستان اعلام کردند پلیس آذربایجان یک پاسگاه بازرسی نیز در این جاده ایجاد کرده که خودروهای ارمنی و ایرانی را متوقف کرده و مدارک می طلبد. کامیون های دارای شماره ایرانی نیز عوارض عبور پرداخت می کنند.
 
 
 
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала