سازمان ملل متحد از 350 هزار قربانی جنگ سوریه خبر داد

© Sputnik / Michael Alaeddin سازمان ملل متحد از 350 هزار قربانی جنگ سوریه خبر داد
سازمان ملل متحد از 350 هزار قربانی جنگ سوریه خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.09.2021
اشتراک
بر اساس گزارش سازمان ملل متحد ، بیش از 350 هزار نفر در جریان جنگ در سوریه جان باختند.
به گزارش اسپوتنیک، در طول ده سال جنگ در سوریه، بیش از 350.2 هزار نفر کشته شده اند. رویترز با استناد به گزارش سازمان ملل متحد در این مورد گزارش داده است.
سازمان ملل متحد تاکید کرد که این اطلاعات ناقص است. واقعیت این است که این گزارش بر اساس یک روش دقیق تنظیم شده است، که بر اساس آن نام کامل قربانیان، تاریخ و محل مرگ آنها مشخص می شود. با این حال، در همه موارد امکان جمع آوری اطلاعات دقیق در مورد قربانیان جنگ وجود نداشت.
در عین حال، آمار و ارقام غیرنظامی و رزمندگانی را که در طول جنگ - از سال 2011 تا 2021 جان باختند - در نظر گرفته است. میشل باچلت، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد که از هر سیزده قربانی جنگ یک زن یا یک کودک بود. او اطمینان داد که تیمش یک مدل آماری تهیه می کند که نه تنها می تواند همه قربانیان را در نظر بگیرد، بلکه مسئولان برخی از قتل ها را نیز مشخص می کند.
به گفته باچلت، بیش از 190 هزار قربانی در سال 2014 شناسایی شدند. رویترز همچنین به داده های دیده بان حقوق بشر سوریه اشاره می کند که 500 هزار کشته در ده سال جنگ را ثبت کرده است. در عین حال، وضعیت 200 هزار قربانی ادعایی دیگر نیز مشخص می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала