روسیه: سازمان همکاری شانگهای قصد ندارد به یک بلوک نظامی تبدیل شود

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه: سازمان همکاری شانگهای قصد ندارد به یک بلوک نظامی تبدیل شود
 روسیه: سازمان همکاری شانگهای قصد ندارد به یک بلوک نظامی تبدیل شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.09.2021
اشتراک
نماینده ویژه رئیس جمهور فدراسیون روسیه در در امور سازمان همکاری شانگهای اعلام نمود که سازمان همکاری شانگهای به طور منظم تمرینات مأموریت صلح را انجام می دهد و به یک بلوک نظامی تبدیل نخواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، بختیار حکیموف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سازمان همکاری شانگهای، گفت که این سازمان به یک بلوک نظامی تبدیل نمی شود.
سازمان شانگهای؛ راه ایران به سوی عضویت دائم    - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.09.2021
گزارش و تحلیل
سازمان شانگهای؛ راه ایران به سوی عضویت دائم
وی گفت: "تعدادی از کشورهای عضو پیمان امنیت دسته‌جمعی اعضای سازمان همکاری شانگاهای هستند ... تجربه ای در برگزاری انواع رویدادهای (مشترک) وجود دارد، اولین تجربه مفید بوده است، این امر توسط وزارت دفاع روسیه در زمان ریاست ما در سازمان همکاری شانگهای سال گذشته انجامشد. سپس نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای برگزار شد. حتی در آن زمان  سران ادارات نظامی درباره چشم اندازهای تعامل صحبت کردند. سازمان همکاری شانگهای به طور منظم تمرینات مأموریت صلح را انجام می دهد، می توان همکاری های سازمان همکاری شانگهای و سازمان امنیت اطلاعات در مسائل امنیتی تشدید شود".
نماینده ویژه روسیه همچنین خاطرنشان کرد که مانورهای ماموریت صلح SCO 2021 ، که در حال حاضر در حال انجام است، مربوط به رویدادهای افغانستان نیست، این مانورها "با وضعیت افغانستان" ارتباط ندارد.
سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین المللی است که در سال 2001 توسط رهبران چین، روسیه و قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان و ازبکستان تأسیس شد. کشورهای ناظر سازمان همکاری شانگهای افغانستان، بلاروس، ایران و مغولستان، کشورهای شریک آذربایجان، ارمنستان، کامبوج، نپال، ترکیه و سریلانکا هستند. در اجلاس سازمان همکاری شانگهای در دوشنبه، مراحل پذیرش ایران در سازمان آغاز شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала