اقدام جدید طالبان علیه شیعیان در افغانستان

© Sputnik / Stringerاقدام جدید طالبان علیه شیعیان در افغانستان
اقدام جدید طالبان علیه شیعیان در افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.09.2021
اشتراک
روزنامه جمهوری اسلامی، چاپ تهران از اقدامات طالبان (گروه ممنوعه تروریستی در روسیه) برای کوچ اجباری قوم هزاره خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، این روزنامه نوشت: یک کانال خبری از افغانستان اطلاع داد طالبان به صورت ناگهانی به مناطق شیرداغ، جاکه و پژولگه ولایت غزنی حمله و اهالی هزاره این منطقه را وادار به کوچ اجباری کرده‌اند. این کانال نوشته: امارت شیطانی طالبان، شیعیان این مناطق را وادار به کوچ اجباری کرده است. این کانال خبری از قول یکی از شهروندان هزاره نوشته طالبان خانه‌های مردم را غارت می‌کنند و ساکنان آنها را می‌کشند.
نخست وزیر پاکستان: تصمیم درباره به رسمیت شناختن طالبان، جمعی خواهد بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.09.2021
نخست وزیر پاکستان: تصمیم درباره به رسمیت شناختن طالبان، جمعی خواهد بود
پیشتر اعلام شده بود که نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور آمریکا توافق کردند که به رسمیت شناختن گروه طالبان باید هماهنگ و وابسته به احترام به حقوق بشر از طرف آنها باشد.
طالبان اوایل اوت حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش داده، 15 اوت وارد کابل شده و روز بعد اعلام کردند که جنگ 20 ساله در این کشور به پایان رسیده است. اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با اعلام تمایل خود به "جلوگیری از کشتار" کشور را ترک کرد. شب 31 اوت، ارتش آمریکا فرودگاه کابل را ترک کرد و به حضور نظامی 20 ساله آمریکا در افغانستان پایان داد. 6 سپتامبر  طالبان اعلام کردند که پنجشیر، آخرین استان از 34 استان افغانستان ، تحت کنترل آنها قرار گرفته است. روز بعد ، ترکیب دولت موقت افغانستان اعلام شد. ریاست آن بر عهده محمد حسن آخوند است که در زمان حکومت اول طالبان (1996 تا 2001) وزیر خارجه بود و تحت تحریم های سازمان ملل متحد است.
 
 
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала