ایتالیا از ایران برای کمک در خروج شهروندان این کشور از افغانستان قدردانی کرد

© AFP 2023 / Alberto Pizzoli ایتالیا از ایران برای کمک در خروج شهروندان این کشور از افغانستان قدردانی کرد
ایتالیا از ایران برای کمک در خروج شهروندان این کشور از افغانستان قدردانی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.09.2021
اشتراک
وزیر خارجه ایتالیا در دیدار با وزیر خارجه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از کمک ایران برای خروج شهروندان ایتالیا از افغانستان تشکر کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، لوئیجی دی مایو، وزیر خارجه ایتالیا صبح روز پنجشنبه در دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در نشستی در  مجمع عمومی سازمان ملل متحد با به گفتگو درباره روابط دوجانبه و همچنین شرایط افغانستان پرداختند.
وزیر امور خارجه ایران در این نشست با اشاره به مسیر خوب روابط دوجانبه ایران و ایتالیا، تاریخ 160 ساله این روابط را نشاندهنده عمق رابطه دو کشور دانست و خاطرنشان کرد که دولت جدید جمهوری اسلامی ایران خواهان حفظ روابط با ایتالیا در بالاترین سطح است.
در ادامه این نشست، وزیر خارجه ایتالیا نیز روابط دو کشور را بسیار مهم ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد که نیاز به صرف انرژی بیشتری در روابط دو کشور می‌باشد.
دی مایو با بیان اینکه این کشور به دنبال منظم‌تر کردن رایزنی‌های دو طرف است، پیشنهاد کرد که میان ایران و ایتالیا پروژه‌های مشترکی با تکیه بر ابعاد فرهنگی روابط و تمدن باستانی دو کشور تعریف شود.
وی ضمن استقبال از افزایش پروازها میان دو کشور عنوان کرد  لازم است تا ابعاد فنی و تجاری این موضوع مورد بررسی قرار گیرد. دی مایو با بیان اینکه سفارتخانه‌های دو کشور در سطوح مختلف در حال فعالیت هستند، گفت سفارتخانه‌ها می‌توانند جهت رایزنی‌های بیشتر برنامه‌ریزی کنند.
در این نشست دو طرف آخرین تحولات افغانستان را نیز مورد رایزنی قرار دادند. وزیر خارجه ایتالیا با تشکر از اقدامات ایران جهت کمک به خروج شهروندان ایتالیا از افغانستان، برای ارسال کمک جهت واکسیناسیون آوارگان و پناهجویان افغانستانی در ایران اعلام آمادگی کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала