ساخت تفنگ خودکار هوشمند در روسیه

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر ساخت تفنگ خودکار هوشمند در روسیه
ساخت تفنگ خودکار هوشمند در روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.09.2021
اشتراک
سرگئی اورژومتسف طراح ارشد شرکت روسی کلاشنیکوف اعلام کرد سلاح جدیدی در روسیه در حال ساخت است که از شبکه عصبی استفاده خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وی گفت: "ما قبلاً عناصر جداگانه این  سیستم را ایجاد کرده ایم. ما آنها را برای اولین بار ، از جمله به وزیر دفاع فدراسیون روسیه در چارچوب یک نمایش بسته در همایش بین المللی فناوری نظامی آرمیا -2021 نشان دادیم که  اخیراً در کوبینکا (منطقه ای در حومه مسکو) برگزار شد."
تفنگ تک تیرانداز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2019
تفنگ تک‌تیرانداز قابل هدایت روسی
اینها مجتمع هایی با عناصر هوش مصنوعی هستند که در حال حاضر فرآیندهای شناسایی، ردیابی و همراهی هدف و همچنین شلیک را تقریباً به طور کامل خودکار می کند.
این شرکت به وزارت دفاع پیشنهاد می کند که پایگاه تحقیقات علمی، طراحی و آزمایشات را دایر  کند تا ساخت این نمونه به سطح نمونه های تولید انبوه رسانده شود.
طراح ارشد شرکت روسی کلاشنیکوف   توضیح داد که تفنگ جدید باید احتمال و سرعت برخورد با اهداف را افزایش دهد. این امر مستلزم ادغام دستگاههای مختلف نوری و الکترونیکی در یک سیستم واحد با خود سلاح است. این امر نه تنها در هدف گیری و محاسبه تصحیحات در آن کمک می کن دبلکه زمان بهینه برای شلیک را نیز انتخاب می کند.
اورژومتسف گفت: "به عبارت دیگر ، فناوری های مدرن امکان شلیک با تفنگ جدید را در زمانی فراهم می کند که در آن تخریب هدفی که در محدوده خاصی تحت شرایط هواشناسی و شرایط دیگر قرار دارد، تضمین شود. ضمناً از تیرانداز فقط طلب می شود با فشار دادن ماشه به سمت این هدف شلیک کنید. "
وی  در پایان گفت شخص از نظر جسمی و فیزیکی قادر به دیدن برخی از اهداف در شب یا در هوای بد نیست و شبکه های عصبی آموزش دیده برای حل این مسئله طراحی شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала