۲ میلیون دُز واکسن فایزر در راه ایران

© REUTERS / Dado Ruvic/Illustration۲میلیون دُز واکسن فایزر در راه ایران
۲میلیون دُز واکسن فایزر در راه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.09.2021
اشتراک
مدیركل دارو و مواد تحت كنترل سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد که این کشور واکسن فایزر-بیونتک را تائید کرده و ۲ میلیون دوز از بلژیک وارد خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران، سید حیدر محمدی، مدیركل دارو و مواد تحت كنترل سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت ایران در مورد واكسن‌های وارداتی گفت: در حال حاضر ۶ واكسن اسپوتنیك، بعضی از سایت‌های آسترازنكا ، سینوفارم، بهارات هند، فایزر بلژیک و جانسون & جانسون آلمان در كشور مجوز مصرف اضطراری گرفته اند و به محض تطبیق در بدو ورود به كشور، اجازه مصرف خواهند داشت.
فایزر می گوید واکسن برای کودکان بی خطر و موثر است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.09.2021
فایزر می گوید واکسن برای کودکان بی خطر و موثر است
وی افزود: در برنامه واردات ما سینوفارم وجود دارد. هند هنوز مجوز صادرات بهارات به ایران را صادر نكرده است. آسترازنكا از منابع مجاز و از طریق كواكس وارد كشور می‌شود. واكسن اسپوتنیک بر اساس قرارداد ۶۲ میلیونی به ما داده نشده است كه علت اصلی آن عدم تولید كافی این واكسن است.
محمدی ادامه داد: برای واردات ۲ میلیون واكسن فایزر قراردادی با هیات امنای ارزی كشور در حال تنظیم است تا در یک تا دو ماه آینده به شرطی كه مشكلات بین المللی انتقال ارز و جابجایی واكسن پیش نیاید از كشور بلژیک به ایران ارسال شود.
وی همچنین گفت: واكسن جانسون & جانسون هم در انتظار نهایی شدن قراردادهای بین المللی است. كشور تولید كننده تا ۵ میلیون دُز قول ارسال داده و اگر طرف خارجی اقدام كند ما مشكلی از نظر تامین ارزی نداریم. سینوفارم هم مثل سابق در حال واردشدن به كشور از طریق هیات امنای ارزی ، هلال احمر و شركت‌های خصوصی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала