پیامد جدید غیر منتظره همه‌گیری کرونا در جهان

© Sputnik / Vitaly Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر پیامد جدید غیر منتظره همه‌گیری کرونا در جهان
پیامد جدید غیر منتظره همه‌گیری کرونا در جهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.09.2021
اشتراک
رسانه‌ها: همه گیری کووید - 19 منجر به بحران جهانی مسکن شده است.
به گزارش اسپوتنیک، همه گیری ویروس کرونا منجر به بحران حاد بازار مسکن در سراسر جهان شده است. بلومبرگ درباره اینباره می نویسد. به گفته آلن کرافورد، نویسنده بلومبرگ، مشکلات نه تنها بر حوزه خرید، بلکه بر اجاره خانه و آپارتمان نیز تأثیر گذاشته است.
مایکل مولر، شهردار پایتخت آلمان، در مقاله ای گفت: "ما می بینیم که چگونه بسیاری از مردم مجبور به ترک خانه های خود می شوند زیرا نمی توانند هزینه آن را بپردازند. این مسئله برلین، لندن، پاریس و رم را تحت تاثیر قرار داده است."
کرافورد خاطرنشان می کند که وضعیت فعلی نتیجه ترکیبی از نرخ های پایین بهره قبل از همه گیری و تغییرات ناشی از کووید - 19 است: سرعت ساخت و ساز مسکن جدید کاهش یافت، خانواده ها کمتر هزینه می‌کنند و فروش خانه های خود را متوقف کردند.
به گفته این روزنامه نگار ، دولت ها نتوانسته اند راه حلی مطلوب برای این مشکل پیدا کنند و مقامات برای کاهش درجه تنش در بین مردم، نیمه اقدامات انفرادی را پیشنهاد می دهند. برای نمونه، در کانادا ، آنها پیشنهاد کردند که به طور موقت فروش مسکن به خارجیان ممنوع شود. چین به طور فعال در حال اعمال محدودیت هایی در صنعت ساختمان برای کاهش قیمت ها است.
کرافورد همچنین افزود که وضعیت بازار به شدت شبیه ماه های منتهی به بحران مالی 2008-2009 است. در بسیاری از کشورها، تهدید "حباب" در بازار املاک وجود دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала