اینستاگرام در پی راهی برای حفظ سلامت روانی نوجوانان +عکس

© AP Photo / Amr Alfikyاینستاگرام در پی راهی برای حفظ سلامت روانی نوجوانان +عکس
اینستاگرام در پی راهی برای حفظ سلامت روانی نوجوانان +عکس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.09.2021
اشتراک
مسئولان اینستاگرام تصمیم دارند با کاستن از حجم تصاویری که بر زیبایی‌های جسمی تأکید دارند سبب حفظ بیشتر سلامت روان نوجوانان و به ویژه دختران شوند.
به گزارش اسپوتنیک، گزارش اخیر وال‌استریت ژورنال درباره‌ی نقش ناسازنده شبکه اجتماعی اینستاگرام در سلامت روانی دختران نوجوان سبب شد کارینا نیوتن، سخنگوی روابط عمومی اینستاگرام، در واکنش به این گزارش آن را ناهماهنگ بخواند. این در حالیست که در گزارش وال‌استریت ژورنال عنوان شده بود که مسئولان اینستاگرام به این نکته توجه کافی ندارند که چه آسیب روانی بزرگی به میلیون‌ها دختر نوجوان وارد می‌شود وقتی پیوسته بدن‌شان را با معیارهای تبلیغاتی زیبایی مقایسه می‌کنند.

کارینا نیوتن با اشاره به تحقیقات اخیر خود درباره‌ی اینستاگرام گفت: «به ‌نظر می‌آید آنچه بیشترین اهمیت را دارد شیوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی و وضعیت ذهنی کاربر حین استفاده از آنهاست. ضمن اینکه طبق پژوهش اخیر دانشگاه هاروارد از تجربه نوجوانان آمریکایی در برخورد با شبکه‌های اجتماعی ممکن است هر دو جنبه مثبت و منفی را داشته باشد.»

View this post on Instagram

A post shared by @ahd_133_a


سخنگوی اینستاگرام همچنین گفت:‌ «ما دائما بر روی کاستن از اثرات منفی مقایسه‌های اجتماعی و تأثیرات منفی تصویر از تن تمرکز داریم.»
اما در واقع مسئولان اینستاگرام که خود زیرمجموعه فیسبوک است می‌گویند تاکنون کوشیده‌اند تا به مسائل ويژه نوجوانان نظیر زورگویی در مدرسه، خودکشی، خودآزاری و اختلالات تغذیه بپردازند. و به همین علت بناست نسخه‌ی جدیدی از این شبکه اجتماعی برای کودکان و نوجوانان زیر ۱۳ سال تهیه شود، امری که اعتراض کنشگران حقوق کودکان را نیز در به دنبال داشته است.

کاربران فراوانی بر پیامدهای منفی اینستاگرام بر کودکان و نوجوانان تاکید دارند و معتقدند برای استفاده از دنیای مجازی باید قوانینی کارآمد وضع شود. این کاربران بر این نظرند که این شبکه باید برای زیر هجده سال قابل استفاده نباشد و امکان دسترسی به اینستاگرام محدود شود. جمعی از کاربران نیز عنوان می‌کنند ااگر گزینه لایک، تعداد فالوئر از اینستاگرام حذف شود بسیاری از افرادی که در دام این جنگ روانی افتاده‌اند رهایی می‌یابند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала