در پی واکسیناسیون در ایران مرگ و میر پرستاران بر اثر کرونا به صفر رسید

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر در پی واکسیناسیون در ایران مرگ و میر پرستاران بر اثر کرونا به صفر رسید
در پی واکسیناسیون در ایران مرگ و میر پرستاران بر اثر کرونا به صفر رسید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.09.2021
اشتراک
به گفته رئیس سازمان نظام پرستاری ایران، مرگ و میر پرستاران در پی تزریق دو دوز واکسن کرونا به صفر رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، به گفته محمد میرزابیگی، رئیس کل سازمان نظام پرستاری ایران: "بعد از واکسیناسیون کرونا برای پرستاران تاکنون حتی یک مورد فوت ناشی از کرونا در پرستارانی که هر دو دوز واکسن را تزریق کرده اند، نداشته ایم و مرگ و میر پرستاران بر اثر این بیماری در کشور به صفر رسیده است."
وی افزود: "یکی از اقدامات مهمی که بعد از شیوع کرونا با پیگیری سازمان نظام پرستاری انجام شد، واکسیناسیون پرستاران بود. پرستاران و مدافعان سلامت اولین گروهی بودند که واکسن کرونا تزریق کردند."
وی توضیح داد: " در فاصله کمتر از یک ماه از ورود واکسن کرونا به کشور تقریبا همه مدافعان سلامت واکسن زدند و خوشبختانه از روزی که هر دو دز واکسن برای پرستاران تزریق شد تا امروز هیچ موردی از مرگ و میر پرستارانی که واکسن زده اند به علت کرونا نداشته ایم."
میرزابیگی همچنین با اشاره به مواردی از ابتلا به کرونا بعد از دوز دوم واکسن، آن را  خفیف و در حد سرماخوردگی اعلام کرد. وی همچنین افزود: " موارد انگشت شماری از مرگ پرستاران نیز داشته ایم. حدود سه مورد، که هیچ کدام واکسن نزده بودند، یک مورد خانمی بود که تصمیم به بارداری داشت و متاسفانه واکسن نزده و مرگ غم انگیزی بود. دو مورد هم زنان بارداری بودند که واکسن نزده بودند البته این پرستاران در بخش کرونا نبودند و در بخش های دیگری فعالیت داشتند."
رئیس سازمان نظام پرستاری همچنین درباره برنامه تزریق دوز سوم واکسن کرونا به پرستاران توضیح داد: " اکنون بحث تزریق دز سوم واکسن کرونا برای پرستاران مطرح است. در این مورد با وزیر بهداشت و رئیس جمهوری صحبت کرده ایم. آنان هم موضوع را در ستاد ملی کرونا مطرح کرده اند و قرار شد به زودی دز سوم واکسن کرونا به مدافعان سلامت زده شود."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала