وزارت خارجه فرانسه آمریکا را به دروغگویی متهم کرد

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر ژان ایو لو دریان وزیر امور خارجه فرانسه
ژان ایو لو دریان وزیر امور خارجه فرانسه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.09.2021
اشتراک
ژان لودریان وزیر خارجه فرانسه در پی لغو قرارداد ساخت زیردریایی برای استرالیا اذعان کرد: این توافق پیامدهایی را برای آینده ناتو به همراه خواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژان لودریان وزیر خارجه فرانسه، طی سخنانی آمریکا و استرالیا را به دروغگویی متهم کرد.
آمریکا: اختلافات با پاریس را حل می کنیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.09.2021
آمریکا: اختلافات با پاریس را حل می کنیم
لودریان این اظهارات را در واکنش به توافق نظامی واشنگتن با کانبرا اتخاذ کرده و درباره فراخواندن سفیر این کشور در واشنگتن و کانبرا نیز، این موضوع را نشان دهنده عمق بحران عنوان کرد.
به گفته وی این توافق پیامدهایی را برای آینده ناتو به همراه خواهد داشت.
این سخنان وزیر خارجه فرانسه در حالی عنوان شده که پیشتر پاریس نارضایتی خود را از امضای توافقنامه همکاری سه جانبه میان انگلیس، آمریکا و استرالیا که به لغو قرارداد ۹۰ میلیاردی یک شرکت فرانسوی با دولت استرالیا برای ساخت زیردریایی‌ های تهاجمی منتهی شد، اعلام کرده بود.
در پی ایجاد تنش کم سابقه در روابط میان فرانسه و آمریکا در پی لغو شدن قرارداد بزرگ ساخت زیر دریایی‌ های مورد نیاز استرالیا با کارشکنی واشنگتن و انعقاد این قرارداد با شرکت‌ های آمریکایی که نهایتاً منجر به فراخوانده شدن سفرای پاریس از آمریکا و استرالیا به کشور خود شد، امیلی هورن سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، طی سخنانی گفت که واشنگتن فرانسه را برای فراخواندن سفرای خود به پاریس، درک می‌ کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала