چین آمریکا را به ایجاد خطرات امنیتی متهم کرد

© Photo / Petty Officer 2nd Class Jim Ongچین آمریکا را به ایجاد خطرات امنیتی متهم کرد
چین آمریکا را به ایجاد خطرات امنیتی متهم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.09.2021
اشتراک
شی یی، سخنگوی رسمی فرماندهی منطقه شرقی ارتش چین امروز شنبه اعلام کرد ایالات متحده آمریکا دائماً در حال انجام اقدامات تحریک آمیز، برهم زدن صلح و ثبات و ایجاد تهدیدات امنیتی در تنگه تایوان است.
به گزارش اسپوتنیک، شی یی اطلاع داد داد که 17 سپتامبر ، ناوشکن موشک اندازUSS Barry از تنگه تایوان عبور کرد و  فرماندهی منطقه شرقی ارتش چین   ردیابی و اسکورت این کشتی آمریکایی را در کل مسیر حرکت آن  از طریق تنگه تایوان سازماندهی نمود.
اطلاعات آمریکا: چین قدرت هسته ای  را بر پایه الگوی روسی افزایش می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.09.2021
گزارش و تحلیل
اطلاعات آمریکا: چین قدرت هسته ای را بر پایه الگوی روسی افزایش می دهد
شی یی در بیانیه ای که در حساب کاربری فرماندهی منطقه شرقی ارتش چین  در شبکه اجتماعی WeChat منتشر شد ، گفت: "ایالات متحده مرتباً چنین اقدامات تحریک آمیز را انجام می دهد، این کاملاً نشان می دهد که ایالات متحده با ایجاد خطرات امنیتی برهم زننده صلح و ثبات در تنگه تایوان است".
وی تاکید کرد که ارتش چین آماده دفاع قاطعانه از حاکمیت و امنیت ملی خود و همچنین صلح و ثبات منطقه ای است.
روابط رسمی بین دولت مرکزی جمهوری خلق چین و استان جزیره ای این کشور  در سال 1949 پس از انتقال نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای چک به تایوان که در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین شکست خورده بود، متوقف شد. ارتباطات تجاری و غیر رسمی بین این جزیره و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد. از اوایل دهه 1990  روابط طرفین از طریق سازمان های غیردولتی - انجمن توسعه روابط از طریق تنگه تایوان در پکن و صندوق مبادلات از طریق تنگه تایوان در  تایپه برقرار شد.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала