رئیسی: فصل نوینی از روابط ایران و تاجیکستان درحال رقم خوردن است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / رئیسی: فصل نوینی از روابط ایران و تاجیکستان درحال رقم خوردن است
رئیسی: فصل نوینی از روابط ایران و تاجیکستان درحال رقم خوردن است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.09.2021
اشتراک
رئیس جمهور ایران در نشست خبری مشترک با همتای تاجیکستانی خود بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای وزارت خارجه ایران، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران روز شنبه پس از دیدار دوجانبه با امامعلی رحمان، همتای تاجیکستانی خود، مذاکرات مشترک هیات‌های عالیرتبه دو کشور و همچنین امضای اسناد همکاری‌های دو جانبه، در نشست خبری مشترک با تاکید بر اینکه دو کشور از ظرفیت‌های فراوانی برای همکاری برخوردارند، بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه روابط در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی تاکید کرد.
ابراهیم رئیسی در شهر دوشنبه با شوکت میرزایف دیدار و گفتگو کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.09.2021
ابراهیم رئیسی در شهر دوشنبه با شوکت میرزایف دیدار و گفتگو کرد
رئیسی اسناد همکاری امضا شده در این سفر بین ایران و تاجیکستان را گواهی بر اراده دو کشور برای توسعه روابط دانست و اظهار داشت: مهمتر از قراردادهای مکتوب، اراده و تصمیم دو کشور برای توسعه مناسبات در حوزه‌های مختلف است.
رئیس جمهور ایران تصریح کرد: قراردادهای همکاری که تاکنون بین دو کشور منعقد شده نشان از اراده جدی برای توسعه و تعمیق همکاری‌ها است و در این مقطع تاریخی که فصل نوینی از ارتباط بین ما رقم می‌خورد امروز نیز قراردادهایی برای همکاری منعقد کردیم.
وی افزود: ظرفیت تجاری و اقتصادی که امروز بین ایران و تاجیکستان است قابل قبول نیست و حتماً این ظرفیت باید توسعه یافته و به یک مرحله قابل قبول برسد. دو کشور در زمینه مناسبات فرهنگی و  هنری نیز از زمینه‌های خوبی برای همکاری برخوردارند که می‌تواند به توسعه روابط بیانجامد.
امامعلی رحمان نیز در این نشست خبری مشترک تاکید کرد: اسناد همکاری امضا شده در این سفر موجب توسعه بیش از پیش مناسبات دو کشور خواهد شد و امیدوارم دیدارها و مذاکرات مقام های دو کشور و افزایش همکاری‌ها در آینده تداوم داشته باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала