گزارش و تحلیل

معیار حضور رئیسی در مجامع بین المللی اولویت ها و منافع ملی است

CC BY 4.0 / IRNA / سیّد ابراهیم رئیسی
سیّد ابراهیم رئیسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.09.2021
اشتراک
آقای مهندس سامان نیازی فعال سیاست خارجی و حقوق بشر درباره حضور یا عدم حضور آقای رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به خبرنگار اسپوتنیک در تهران چنین گفت:
"جمهوری اسلامی ایران یک هویت واحد در منظر و مرئی بین المللی است و هرکسی در هر سطحی در مجمع عمومی کاملا تشریفاتی سازمان ملل شرکت کند، به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران و مردم بزرگ ایران است".
مهندس نیازی افزود :" سیاست‌های کلی نظام در دوران ریاست جمهوری دولت برآمده از انتخاب آگاهانه مردم، قطعا هم در مفهوم و هم در اجرا با نسبت کاملا منطبق در عرصه بین الملل اعمال می‌شود، لذا پروپاگاندای رسانه‌ ای نمی تواند دستاوردی از سلیقه حضور جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل در ۲۱ سپتامبر درو کند".
بگفته این فعال بین المللی ستاد انتخاباتی آقای رئیسی: "اولویت های سیاست خارجی دولت سیزدهم تعامل سازنده، برادرانه، دوستانه و با احترام به اصل حسن هم جواری با همسایگان و کشورهای مسلمان اعلام شد.
استقبال رسمی رئیس جمهور تاجیکستان از رئیس دولت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.09.2021
استقبال رسمی رئیس جمهور تاجیکستان از رئیس دولت ایران
لذا در راستای عهدی که بامردم بسته شد، دولت با سبک خلاقانه و ابتکار عمل مبتنی برمولفه های قدرت، از جمله افزایش اعتماد عمومی و کم کردن فاصله مردم و حاکمیت از طریق تامین و تضمین حقوق بنیادین آن‌ها که نمونه محقق شده آن تسریع در واکسیناسیون عمومی و بازگشت آرامش روحی به مردم است، هم حضور فعالانه در عرصه های بین المللی دارد و هم اهتمام جدی در سامان دهی به مباحث داخلی که شرایط متناسب با شانیت ملت رشید ایران باشد".
آقای نیازی گفت :"حضور فیزیکی شخص رئیس جمهور در مجمع عمومی نه یک الزام و نه حتی اولویت دار است، حضور میدانی و فرماندهی مستقیم شخص آقای رئیس جمهور میان مردم و در میدان‌های پر مخاطره مطلوب و انتخاب دولت مردمی و آحاد مردم است، صرف حضور تشریفاتی و فاقد نتیجه رئیس جمهور در جهت بهبود حال مردم، اساسا نمی‌تواند یک انتخاب‌ کاملا صحیح در حکمرانی باشد".
آقای نیازی افزود :"حضور رئیس جمهور در اجلاس شانگهای باتوجه به اهمیت آن و تاثیر مستقیم آن در تغییر وضعیت مردم پاسخ مقتضی برای گمانه زنی های بی پایه و حساب دشمنان ضد بالندگی ملت ایران است.
مردم براساس ماوقع و اقدامات واقعی نظیر واکسیناسیون و انجام تعهد دولت بر صیانت از حق برسلامت آنها را به خوبی درک می‌کنند و نشانه احترام به خود و تحقق وعده های دولت می دانند. شرکت رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل واقعا یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر نیست، مهم رساندن پیام ملت ایران و انتخاب مسیر آن‌ها در چله دوم انقلاب اسلامی است که توسط وزیر امور خارجه ابلاغ می‌شود و شخص رئیس جمهور نیز بدون اتلاف وقت برای حضور در نیویورک و صرفه جویی وقت و هزینه بیت المال، در کنار ملت ایران با دنیا گفتگو می کند، انتخاب‌ها برحسب اولویت‌ها و منافع ملی است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала