در آمریکا روسیه را خطری بزرگتر از چین نامیدند

© Sputnik / David B. Gleasonپنتاگون
پنتاگون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.09.2021
اشتراک
پنتاگون معتقد است که فدراسیون روسیه به طور فزاینده ای به یک دشمن قاطع تبدیل می شود و مصمم است که نفوذ جهانی خود را تقویت کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دفتر مطبوعاتی پنتاگون، کالین کول ، معاون وزیر دفاع ایالات متحده در امور سیاسی ، طی یک سخنرانی از طریق ارتباط ویدئویی در کنفرانسی در لیتوانی ابراز عقیده کرد روسیه ممکن است در کوتاه مدت نسبت به چین مشکل بزرگتری برای ایالات متحده ایجاد کند در حالی که پکن نیز همچنان تهدیدی برای تنظیم ریتم برای واشنگتن باقی مانده  است.
عواقب جنگ آمریکا و روسیه جهان را نابود می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.09.2021
عواقب جنگ آمریکا و روسیه جهان را نابود می کند
وی گفت: " ممکن است در سال های آینده  روسیه از نظر امنیتی، چالش اصلی برای ایالات متحده و البته اروپا باشد که در حوزه نظامی با آن روبرو هستیم."
به گفته معاون وزیر دفاع آمریکا، روسیه در حال تبدیل شدن به یک دشمن هر چه قاطع تر است که همچنان مصمم است نفوذ جهانی خود را تقویت کرده و همچنین "نقشی خرابکارانه" در عرصه جهانی از جمله در تلاش برای ایجاد اختلاف بین کشورهای غربی داشته باشد.
سخنگوی پنتاگون معتقد است رفتار روسیه در اروپا ، آسیا ، خاورمیانه و همچنین در فضای مجازی، یک چالش بزرگ برای ایالات متحده و متحدانش است.
کول افزود: "اغلب مسکو شفافیت و قابلیت پیش بینی را تضعیف کرده و از نیروی نظامی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کند."
وی همچنین گفت که در حال حاضر ، ایالات متحده همچنان بر فعالیت نظامی فدراسیون روسیه در جناح شرقی ناتو و همچنین در منطقه دریای سیاه نظارت دقیق دارد.
سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع آمریکا افزود که ایالات متحده با دقت به چالش های ناشی از  طرف روسیه  نظارت می کند. کول هشدار داد که ایالات متحده از موضع قدرت جمعی با روسیه تعامل خواهد کرد.
وی افزود: "ارتش آمریکا در اروپا قوی، آماده و انعطاف پذیر است و بازدارندگی مطمئن و موثری را تأمین می کند ."
کول همچنین خاطرنشان کرد که ایالات متحده در ناتو با متحدان و همچنین شرکای خود برای تضمین آمادگی نظامی برای تقویت بازدارندگی نظامی مطمئن  در دوسوی اقیانوس اطلس همکاری می کند.
پیش از این ، آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه آمریکا در سخنرانی خود در مقر ناتو در بروکسل گفته بود که تهدیدات نظامی برای غرب از روسیه و چین ناشی می شوند .
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала