درخواست چین: آمریکا مسئولیت بازسازی افغانستان را به عهده بگیرد

© Sputnik / Press service of the Ministry of Foreign affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر درخواست چین: آمریکا مسئولیت بازسازی افغانستان را به عهده بگیرد
درخواست چین: آمریکا مسئولیت بازسازی افغانستان را به عهده بگیرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2021
اشتراک
وانگ یی ، وزیر امور خارجه چین، در دیدار چهار جانبه با وزرای خارجه روسیه ، ایران و پاکستان در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای و سازمان پیمان امنیت جمعی در شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان از ایالات متحده خواست مسئولیت بازسازی افغانستان را بر عهده گرفته و کمک های اقتصادی بشردوستانه به این کشور برساند.
به گزارش اسپوتنیک، وی گفت خروج شتابزده ارتش آمریکا و متحدان آنها مشکلات جدیدی را به مسائل افغانستان افزوده است. وی خاطرنشان کرد که تشکیل یک ساختار سیاسی جدید در این کشور هنوز به پایان نرسیده است ، درگیری های قومی و مذهبی دارای پیچیده ای بوده ، خطر قابل توجه وقوع درگیری های محلی وجود داشته و همچنین مشکلات مربوط به تامین رفاه مردم و ابهام در رابطه با چگونگی پیشرفت این کشور در آینده وجود دارد.
روسیه از نفوذ تروریست ها از افغانستان به آسیای مرکزی نگران است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.09.2021
روسیه از نفوذ تروریست ها از افغانستان به آسیای مرکزی نگران است
وزیر امور خارجه چین "چهار کشور(چین ، روسیه ، ایران ، پاکستان) باید همراه با سایر کشورهای دارای دیدگاه های مشابه، ایالات متحده را ترغیب کنند تا درس عبرت گرفته ، مسئولیت بازسازی افغانستان را بر عهده بگیرد و به این کشور کمک های اقتصادی و بشردوستانه ارائه دهد. نمی شود (آمریکایی ها) از زیر بار مسئولیت شانه خالی  کرده و دستان خود را بشویند. "
فیلیپو گراندی ، کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفت که افغانستان برای جلوگیری از بحران انسانی گسترده تر نیازمند حمایت فوری و مداوم جامعه بین المللی است. این نماینده سازمان ملل متحد اشاره کرد ، حتی قبل از  به قدرت رسیدن طالبان (جنبش طالبان در روسیه گروه  تروریستی شناخته شده و ممنوعه اعلام شده)، بیش از 18 میلیون افغان یا حدود نیمی از جمعیت به کمک های بشردوستانه نیاز داشتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала