دیدار وزرای امور خارجه ایران و روسیه

© Sputnikدیدار وزرای امور خارجه ایران و روسیه در تاجیکستان
دیدار وزرای امور خارجه ایران و روسیه در تاجیکستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2021
اشتراک
وزرای امور خارجه ایران و روسیه در حاشیه اجلاس سران شانگهای در دوشنبه با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش اسپوتنیک، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در حاشیه بیست و یکمین اجلاس سران کشورهای عضو شانگهای در دوشنبه، امروز با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه دیدار و گفتگو نمود.
پیام تبریک لاوروف به وزیر خارجه جدید ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.08.2021
پیام تبریک لاوروف به وزیر خارجه جدید ایران
وزیر امور خارجه ایران در این گفتگو، ضمن تاکید بر توسعه روابط همه جانبه با روسیه، ضرورت همفکری دو کشور در مورد مسائل منطقه ای و بویژه افغانستان را یادآور شد.
 امیرعبداللهیان با اشاره به وضعیت پیچیده کنونی افغانستان، این وضعیت را حاصل خروج غیرمسئولانه و مفتضحانه آمریکا از این کشور خوانده و مسئولیت وضعیت کنونی را بر عهده دولت آمریکا دانست.
وزیر خارجه روسیه نیز در این دیدار ضمن تبریک انتصاب امیرعبداللهیان، از وزیر امور خارجه ایران جهت سفر به مسکو و تداوم رایزنی‌ها دعوت بعمل آورد.
لازم به ذکر است جمهوری اسلامی ایران حل موضوع افغانستان را در تشکیل دولتی فراگیر با مشارکت نمایندگان کلیه اقوام دانسته و بر تلاشهای کشورمان جهت ترغیب به رسیدن به این هدف تاکید کرده است.
خاطرنشان می سازد، در ادامه نشست کوتاه چهار جانبه شب گذشته و دیدار و گفتگوهای جداگانه وزرای خارجه توافق شد که ظرف روز جاری، بیانیه مشترک چهارجانبه وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین و پاکستان در مورد اوضاع سیاسی افغانستان صادر شود.
پیش از این وزیر امور خارجه کشورمان از همتای روسی خود جهت شرکت در نشست همسایگان افغانستان به میزبانی تهران دعوت کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала