پوتین: دولت موقت در افغانستان نماینده این کشور نیست، اما کار کردن با آنها ضروری است

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: دولت موقت در افغانستان نماینده این کشور نیست، اما کار کردن با آنها ضروری است
پوتین: دولت موقت در افغانستان نماینده این کشور نیست، اما کار کردن با آنها ضروری است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2021
اشتراک
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت، باید به افغانستان در راستای برقراری صلح و ثبات کمک کرد، ما در این زمینه علاقه مند به همکاری هستیم.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین در اجلاس مشترک سران سازمان شانگهای و سازمان پیمان امنیت جمعی گفت: "معتقدم که کمک به افغاستان برای دستیابی به صلح و ثبات، قطعا به نفع همه است: با توجه به دلایل تاریخی، اجتماعی-اقتصادی، قومی-فرهنگی و جغرافیایی. این کشور باید بخش جدائی ناپذیر از فضای امنیت و همکتاری اوراسیا باشد."
پوتین خروج نیروهای ائتلاف غربی از افغانستان را عجولانه خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.09.2021
پوتین خروج نیروهای ائتلاف غربی از افغانستان را عجولانه خواند
پوتین اظهار داشت که دولت موقت در افغانستان را نمی توان نماینده کلی این کشور نامید، اما کار کردن با آنها ضروری است.
ولادیمیر پوتین در اجلاس مشترک سران سازمان شانگهای و سازمان پیمان امنیت جمعی گفت:" جنبش "طالبان" (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) که عملا اداره کشور (افغانستان) را بر عهده گرفته است، دولت خود را در این کشور تشکیل داده و مسئولیت آینده این کشور را بر عهده گرفته است. همانطور که خود "طالبان" می گوید، این یک دولت موقت است، نمی توان آن را دولتی به نمایندگی از همگان و فراگیر نامید. در آن نمایندگان دیگر اقشار و اقوام وجود ندارد. اما به نطر می رسد، که کار با آنها (دولت موقت) لازم است. درباره به رسمیت شناختن آنها باید گفت که ...با آن دسته موافقم که دراین باره گفته اند: باید موضع خود را در این زمینه هماهنگ و مورد توافق قرار دهیم."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала