محسنی اژه ای: قرار‌های بازداشت‌ موقت تا حد امکان صادر نشود

© Photo / IRNAمحسنی اژه ای: قرار‌های بازداشت‌ موقت تا حد امکان صادر نشود
محسنی اژه ای: قرار‌های بازداشت‌ موقت تا حد امکان صادر نشود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.09.2021
اشتراک
رئیس قوه قضاییه ایران تاکید کرد که قرار‌های بازداشت موقت تا حد امکان صادر نشود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از انتخاب، محسنی اژه‌ای، رئیس دستگاه قضا ایران به بیان اعلام دستوراتی خطاب به دادیاران و بازپرس‌ها و قضات پرداخت و از آن‌ها خواست که در گام اول در مواجهه با مراجعان خود قرار متناسب صادر کنند و تا آنجا که مقدور است و لازم نیست از صدور قرار بازداشت موقت پرهیز کنند.
دستور محسنی اژه ای به بدرفتاری با زندانیان اوین: بدون فوت وقت این موضوع را بررسی کنید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.08.2021
دستور محسنی اژه ای در خصوص بدرفتاری با زندانیان اوین: بدون فوت وقت این موضوع را بررسی کنید
وی افزود: آنجا که قانون الزام کرده و قاضی تشخیص می‌دهد باید قرار بازداشت موقت صادر شود به قانون عمل کنید، اما اگر نیازی به چنین قراری نبود از صدور آن خودداری کنید چرا که علاوه بر عوارض برای جامعه و خانواده و خود متهم باعث مشکلاتی برای دستگاه قضا نیز می‌شود.
رئیس دستگاه قضا ایران درباره قرارهای منجر به بازداشت نیز تأکید کرد که حدالامکان به گونه‌ای عمل شود که با تأمین قرار از سوی متهم یا اطرافیان بلافاصله دستور رفع بازداشت صادر شود.
محسنی اژه‌ای درباره صدور قرارهای قضایی محدودیت‌زا نیز متذکر شد که تا حد امکان از صدور این نوع قرارها اجتناب شود.
محسنی اژه‌ای گفت: اگر صدور قرارهایی، چون ممنوع الخروجی ضرورت داشت، در گام اول در صورت عدم منع قانونی به فرد اعلام شود و در گام دوم نیز به محض رفع ضرورت، محدودیت برداشته شود.
وی ادامه داد: اگر قاضی تشخیص می‌دهد که باید کسی ممنوع‌الخروج شود و مشکل امنیتی هم پیش نمی‌آید، همان لحظه باید او را در جریان قرار دهد؛ نه این‌که فرد وقتی همراه با خانواده یا هیأت کاری می‌خواهد به سفر برود و متحمل هزینه شده، در فرودگاه متوجه شود که نمی‌تواند از کشور خارج شود!
رییس عدلیه در ادامه خاطرنشان کرد در مدت اخیر با مصادیقی در این زمینه برخورد کرده است که میشد به فرد قبل از حضور در فرودگاه ممنوع الخروجی اطلاع داده شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала