آمریکا از اطلاعات جعلی برای روشن کردن آتش جنگ استفاده می کند

© AP Photo / Andy Wongژائو لیجیانگ سخنگوی وزارت خارجه چین
ژائو لیجیانگ سخنگوی وزارت خارجه چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.09.2021
اشتراک
ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین، امروز گفت که ایالات متحده از اطلاعات جعلی برای دامن زدن به آتش جنگ استفاده می کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شینهوا، ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین بیان داشت: ایالات متحده از اطلاعات جعلی برای دامن زدن به جنگ استفاده می کند، غیرنظامیان را به نام مبارزه با تروریسم نابودکرده و به طور فعال از تحریم های یک جانبه استفاده می کند.
وی افزود: آمریکا مشکلات قابل توجهی را برای وجود و توسعه شهروندان ایجاد کرده و جنایات جدی در زمینه حقوق بشر در خارج از کشور مرتکب می شود.
امروز، در جلسه توجیهی روزانه برای روزنامه نگاران ، این سوال مطرح شد: طبق گزارش رسانه ها ، در ۲۰ سال گذشته، ایالات متحده بیش از ۹۰،۰۰۰ حمله هوایی به خاک سوریه، عراق، افغانستان و دیگر کشورها انجام داده است که منجر به کشته شدن ۴۸۰۰۰ غیرنظامی شده است، طرف چینی چگونه در این مورد اظهار نظر خواهد کرد؟ ژائو لیجیان گفت ایالات متحده در خارج از کشور مرتکب جنایات جدی حقوق بشر می شود. به گفته وی ، طرف آمریکایی از اطلاعات جعلی برای دامن زدن به جنگ ها استفاده می کند که منجر به فجایع حقوق بشر می شود.
وی ادامه داد: ایالات متحده یک لوله آزمایش مواد شوینده را به عنوان "اثبات" وجود سلاح های شیمیایی در عراق برای شروع جنگ در آنجا تولید کرد و همچنین از فیلم های کلاه سفیدها به عنوان "شواهد" برای حملات هوایی به سوریه استفاده کرد.
این دیپلمات یادآور شد: در تاریخ ۲۴۰ ساله خود ، ایالات متحده تنها ۱۶ سال است که نجنگیده است.از پایان جنگ جهانی دوم تا سال ۲۰۰۱ ، ۲۴۸ درگیری مسلحانه در ۱۵۳ منطقه جهان رخ داد که ۲۰۱ مورد از آنها توسط طرف آمریکایی آغاز شد.
دیپلمات چینی افزود: از سال ۲۰۰۱ ، ایالات متحده جنگ های غیرقانونی را آغاز کرده و عملیات نظامی انجام داده است، در نتیجه بیش از ۸۰۰ هزار نفر کشته و ده ها میلیون نفر دیگر مجبور به ترک خانه های خود شدند.
اطلاعات آمریکا: چین قدرت هسته ای  را بر پایه الگوی روسی افزایش می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.09.2021
گزارش و تحلیل
اطلاعات آمریکا: چین قدرت هسته ای را بر پایه الگوی روسی افزایش می دهد
ژائو لیجیان گفت که ایالات متحده در نابودی غیرنظامیان به نام مبارزه با تروریسم و ​​ریختن رودخانه های خون دست به گریبان است.وی گفت که از سال ۲۰۰۱ ، حدود ۳۳۵۰۰۰ غیرنظامی قربانی جنگهایی شده اند که توسط ایالات متحده آغاز شده است.اندکی قبل از خروج از افغانستان ، ارتش آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم ، حمله هوایی را به ساختمان مسکونی انجام داد و در نتیجه آن ۱۰ غیرنظامی از جمله یک کودک دو ساله کشته شدند.
ژائو لیجیان گفت: در جریان حادثه سال ۲۰۰۵ در شهر حدیثه عراق که همه جهان را شوکه کرد ، ارتش آمریکا قتل عام کرد که بر اساس آن یک نفر کشته شد و ۲۴ غیرنظامی از جمله سالمندان ، زنان و کودکان بدون قید و شرط کشته شدند. وحشیگری و خونخواری ارتش آمریکا سپس خشم عمومی را برانگیخت. در سال ۲۰۱۷ ، ایالات متحده به اصطلاح "حمله دقیق" به رقه سوریه حمله کرد و تعداد زیادی از غیرنظامیان را کشت.
این سخنگو خاطرنشان کرد که ایالات متحده به طور فعال از تحریم های یک جانبه استفاده می کند و تهدیدی جدی برای حقوق بشر در کشورهای مربوطه است. پس از شیوع بیماری همه گیر کووید-۱۹ ، طرف آمریکایی نه تنها پویایی استفاده از اقدامات اجباری یک جانبه را کاهش نداد ، بلکه برعکس ، آن را افزایش داد ، که منجر به کمبود بودجه و مواد غذایی ضد اپیدمی شد.
سخنگوی وزارت خارجه چین بیان داشت: دسترسی محدود به آموزش و اطلاعات در ایران ، کوبا ، ونزوئلا و سوریه و همچنین دسترسی به کمک های بشردوستانه به این کشورها و دیگر کشورهای تحریم شده را مسدود کرده است. وی افزود که این اقدامات اجباری یکجانبه که بدون تحریم شورای امنیت سازمان ملل متحد اعمال شده است ، مشکلات قابل توجهی را برای وجود و توسعه جمعیت محلی ایجاد کرده است. ژائو لیجیان تأکید کرد: حقایق قدرت اثبات ناپذیری دارند و عدالت در قلب مردم زنده است.
وی افزود: "ایالات متحده به هر حال زیر پرچم" مدافعان حقوق بشر "ایستاده است و این باعث خنده می شود. وقتی طرف آمریکایی تجاوز نظامی می کند ، از کدام حقوق بشر دفاع می کند؟وقتی ارتش آمریکا به غیرنظامیان بمب می زند و آنها را پرتاب می کند ، آنها از چه حقوق بشری دفاع می کنند؟چه زمانی آمریکا "تحریم تحریم" را نشانه می گیرد؟آنها از چه حقوق انسانی دفاع می کنند؟ "
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала