مقاله لنست درباره بی فایده بودن واکسیناسیون مجدد جمعی

© AFP 2023 / Nhac Nguyenمقاله لنست درباره بی فایده بودن واکسیناسیون مجدد جمعی
مقاله لنست درباره بی فایده بودن واکسیناسیون مجدد جمعی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.09.2021
اشتراک
گروهی از دانشمندان و محققان درباره ایده واکسیناسیون مجدد در افرادی که پیشتر دز واکسن کرونا را دریافت کرده بودند مطالبی نوشتند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورک تایمز، مجله پزشکی لنست مقاله ای در مورد بیهودگی واکسیناسیون مجدد جمعی منتشر کرده است. این مقاله توسط گروهی از دانشمندان، از جمله نمایندگان سازمان بهداشت جهانی و سازمان غذا و داروی ایالات متحده نوشته و مورد حمایت قرار گرفت.
به گفته کارشناسان، هنوز نیازی به واکسیناسیون مجدد نیست، زیرا واکسن های موجود به اندازه کافی موثر هستند. علاوه بر این تجویز مکرر یا زودرس دوزهای مکرر می تواند منجر به میوکاردیت و سندرم گیلن باره شود. با این حال  برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند واکسیناسیون مجدد ممکن است مفید باشد.
مقام ایرانی از واکسیناسیون تمامی سربازان تا پایان شهریورماه خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.09.2021
مقام ایرانی از واکسیناسیون تمامی سربازان تا پایان شهریورماه خبر داد
ذکر شده است که نتیجه گیری دانشمندان در مورد واکسن های ام آر ان ای (فایزر و مدرنا) و مبتنی بر آدنوویروس (به عنوان مثال، اسپوتنیک وی) صدق می کند. نویسندگان مقاله معتقدند که متخصصان قبل از توصیه دوزهای جدید واکسن باید تحقیقات مناسب را انجام دهند.
کارشناسان خاطرنشان کردند که هنوز زود است در مورد عواقب جدی واکسیناسیون مجدد برای سلامتی صحبت کنیم. نیکولای مالیشف، متخصص بیماری های عفونی و دکتر علوم پزشکی  گفت که اول از همه لازم است موضوع با دقت مطالعه شود. وی یادآور شد: "مطالعات متعددی در حال انجام است که بر اساس آن فاصله زمانی در نظر گرفته می شود که در آن انجام مجدد واکسیناسیون بهترین حالت می باشد."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала