محکومیت یک ایرانی در آمریکا به اتهام نقض تحریم های ایران

© Photo / Coolcaesarمحکومیت یک ایرانی در آمریکا به اتهام نقض تحریم های ایران
محکومیت یک ایرانی در آمریکا به اتهام نقض تحریم های ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.09.2021
اشتراک
وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد فردی با ملیت ایرانی را به اتهام تلاش برای دست یابی با قطعات دو کاربردی حساس نظامی و انتقال آن ها به ایران، به ۶۳ ماه زندان محکوم کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از  ایسنا، پایگاه اینترنتی وزارت دادگستری آمریکا چهاردهم سپتامبر در بیانیه ای اعلام کرد: مهرداد انصاری با ملیت ایرانی، امروز به جرم تخطی از قانون «اختیارات اقتصادی اضطراری بین المللی» (IEEPA) به ۶۳ ماه زندان و پس از آن ۳ سال آزادی تحت نظارت محکوم شد. 
چند شهروند ایرانی در لیست تحریم امارات قرار گرفتند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.09.2021
چند شهروند ایرانی در لیست تحریم امارات قرار گرفتند
این بیانیه با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران می افزاید: مهرداد انصاری، چهل ساله، ساکن امارات متحده عربی و آلمان توسط هیئت منصفه ی فدرال در مه ۲۰۲۱ به خاطر نقشش در طرحی برای دست یافتن به قطعات حساس نظامی برای ایران که اقدامی در تخطی از تحریم های تجاری ایران بوده است، محکوم شناخته شد. انصاری با هماهنگی هم دستانش تلاش کرده بود به قطعات دو کاربردی با قابلیت نظامی و غیرنظامی دست بیابد و در مواردی هم به آن ها دست یافته بود که می توانند در سیستم هایی مانند تسلیحات هسته ای، هدایت و تولیدات موشکی، ارتباطات رادیویی تاکتیکی امن، جنگ افزارهای الکترونیکی تهاجمی، عملیات های تخریبی الکترونیک(ایجاد اختلال رادیویی) و سامانه های راداری و جاسوسی مورد استفاده قرار بگیرند. 
طبق این بیانیه، مارک جی. لِسکو دستیار دادستان کل در بخش امنیت ملی وزارت دادگستری در این باره گفته است: انصاری و هم دستانش تلاش کرده بودند از طرحی گسترده برای دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران بهره ببرند.
همچنین در این بیانیه ادعا شده است، طبق مستنداتی که در دوران محاکمه ی انصاری به دست آمده است، او با همکاری دو تن دیگر سعی داشته است با استفاده از روش های غیرقانونی و ناقض تحریم های آمریکا علیه ایران و بدون مطلع کردن شرکت های آمریکایی این قطعات را به ایران منتقل کند.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала