بیانیه بریتانیا، فرانسه و آلمان درباره گام های مخرب ایران در برجام

© AFP 2023 / JOE KLAMARبیانیه بریتانیا، فرانسه و آلمان درباره گام های مخرب ایران در برجام
بیانیه بریتانیا، فرانسه و آلمان درباره گام های مخرب ایران در برجام  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.09.2021
اشتراک
گام های ایران در زمینه هسته ای منافع و مزایای برجام را تضعیف می کند.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه بریتانیا، فرانسه و آلمان در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی اینطور آمده است.
روز دوشنبه در وین اجلاس ماه سپتامبر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی آغاز به کار کرد.
سه عضو اروپایی اعلام کردند که همانند سابق به روند مذاکره برای برجام در جهت بازگشت آمریکا به معاهده و همچنین بازگشت ایران به اجرای کامل وظایف تاکید دارند. در این بیانیه خاطر نشان شده است: « ما مصرانه از ایران می خواهیم که فورا از این امکان دیپلماسی استفاده کند.»
سه عضو اروپایی اعلام کردند: «در عین حال ما عمیقا به خاطر ادامه نقض وظایف توسط ایران در برنامه هسته ای نگرانیم.  از زمان آخرین اجلاس شورای حکام در ماه ژوئن ایران به فعالیت های غیر مجاز با فلز اورانیوم ادامه می دهد و برای اولین بار فلز اورانیوم غنی شده تا ۲۰ درصد تولید کرد. ایران دلیل متقاعد کننده میهنی برای چنین فعالیتی ندارد که کسب دانش مربوط به تولید سلاح را مهیا می کند. ایران باید فورا تولید اورانیوم فلزی را متوقف سازد.»
در این بیانیه ذکر شده است: ضمنا نگرانی وجود دارد که ایران روند رشد دوبرابری تولید اورانیوم غنی شده بالا را از آخرین جلسه شورا آغاز کرده و همچنین منابع اورانیوم غنی شده تا ۲۰ درصد را افزایش داده، سانتریفوژها و از جمله در تاسیسات فردو راه اندازی می کند. ما با اصرار از ایران می خواهیم که این فعالیت ها را متوقف سازد.   
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала