رسانه: ایران بازرسان زن آژانس در تاسیسات نطنز را مورد آزار و اذیت قرار می دهد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / رسانه: ایران بازرسان زن آژانس در تاسیسات نطنز را مورد آزار و اذیت قرار می دهد
رسانه: ایران بازرسان زن آژانس در تاسیسات نطنز را مورد آزار و اذیت قرار می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.09.2021
اشتراک
وال استریت ژورنال: ماموران امنیتی ایران بازرسان زن آژانس بین المللی انرژی اتمی را در تاسیسات نطنز مورد آزار و اذیت قرار دادند.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه وال استریت ژورنال به نقل از دیپلمات ها اعلام کرد: ماموران امنیتی ایران بازرسان زن آژانس بین المللی انرژی اتمی را در تاسیسات هسته ای نطنز مورد آزار و اذیت قرار دادند.
یک دیپلمات به این نشریه گفت حداقل چهار مورد از این گونه آزارها رخ داده است. به گفته دیگری، بین پنج تا هفت مورد وجود داشت. دیپلمات ها گفتند که اولین حادثه ای که آنها مدعی شده اند رخ داده است در اوایل ماه ژوئن بوده است. همانطور که این روزنامه اشاره می کند، ایالات متحده قبل از نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که این رفتار باید فوراً متوقف شود.
در ماه ژوئیه، ایران به دنبال حادثه ای در اوت، دسترسی بازرسان آژانس به کارخانه غنی سازی اورانیوم نطنز را محدود کرد. طرف ایرانی در 11 اوت اعلام کرد که اختلالی در شبکه توزیع برق در تأسیسات هسته ای نطنز بوجود آمده است. علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، این حادثه را مظهر تروریسم هسته ای خواند. نیویورک تایمز به نقل از منابع گزارش داد که حادثه نطنز در اثر انفجار سازماندهی شده توسط طرف اسرائیلی رخ داده است. پس از آن، وزیر خارجه ایران نیز از دخالت اسرائیل در این حادثه خبر داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала