گروسی: نیاز به صدور قطعنامه در شورای حکام علیه ایران نیست

© AP Photo / Ronald Zakگروسی: نیاز به صدور قطعنامه در شورای حکام علیه ایران نیست
گروسی: نیاز به صدور قطعنامه در شورای حکام علیه ایران نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.09.2021
اشتراک
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از بازگشت از تهران با اشاره به توافق با ایران گفت که نیازی به صدور قعطنامه علیه ایران در شورای حکام نمی‌بیند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از بازگشت از تهران گفت که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطع ارتباط بزرگی با ایران داشته که این موضوع در سفر به تهران حل شد.
اولین واکنش اروپا به سفر گروسی و توافق آژانس با ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2021
اولین واکنش اروپا به سفر گروسی و توافق آژانس با ایران
وی اضافه کرد: "من توافقی با دولت قبلی داشتم که نیار داریم که دولت جدید نیز به آن متعهد باشند تا موضوعات باقی مانده با آژانس حل شوند. توافق با ایران توافق دائمی نبوده و این توافق زمانی را برای دیپلماسی می‌دهد بدون آنکه ما اطلاعات مورد نیاز در ایران را از دست دهیم و البته معلوم نیست که تا چه زمان این موضوع طول بکشد".
وی اضافه کرد: "ما به جایگزینی دوربین‌های شکسته شده و خراب شده در کارخانه کرج خواهیم پرداخت و سرویس دوربین‌ها به زودی و طی روزهای آینده صورت خواهد گرفت".
گروسی اضافه کرد: "من به  شورای حکام نظرات و دیدگاه‌هایم را ارائه خواهم کرد به آنها چیزهایی را که بدست آوردم توضیح خواهم داد و آنها المان‌های جدیدی را در اختیار خواهند داشت و درباره صدور قطعنامه تصمیم گیری خواهند کرد. توافق جدید به ما اجازه می‌دهد تا اطلاعات درباره فعالیت هسته‌ای ایران در زمینه آب سنگین، روتورها، سانتریفیوژها و غنی سازی ادامه یابد. فکر می‌کنم موفق شدیم تا فوری‌ترین موضوع را که از دست دادن قریب‌الوقوع اطلاعات بود که تا دیروز با آن مواجه بودیم را برطرف کنیم. ما الان یک راه‌حل داریم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала