سومین مرحله کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی فخرا

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / برگزاری سومین مرحله کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی فخرا
برگزاری سومین مرحله کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی فخرا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.09.2021
اشتراک
سومین مرحله کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی فخرا با حضور وزرای دفاع و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران برگزار شد.
به گزارش اسپوتنیک، آئین آغاز سومین مرحله کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی فخرا صبح امروز (دوشنبه) با حضور امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امیر شعبانیان معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و سردار محمد عراقی‌زاده معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح ایران در مجموعه ورزشی صنایع دفاع برگزار شد.
صدور مجوز مصرف اضطراری واکسن فخرا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.09.2021
صدور مجوز مصرف اضطراری واکسن فخرا
به نقل از ایرنا، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در حاشیه آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی «فخرا» تصریح کرد: برای ما افتخار بزرگی است که مقام معظم رهبری از واکسن ایرانی استفاده کردند.
در فاز سوم کارآزمایی بالینی، واکسن فخرا به ۴۰ هزار نفر از داوطلبان تزریق خواهد شد.
به گفته سردار دکتر اله ورن رییس اداره کل بهداشت، امداد و درمان وزارت دفاع، فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن فخرا پس از سه ماه به پایان خواهد رسید و به زودی با انجام بخشی از کارآزمایی فاز سه مجوز اضطراری واکسن فخرا را از سازمان غذا و دارو دریافت و واکسن های تولیدی را تحویل وزارت بهداشت خواهیم داد که وارد سبد واکسیناسیون کشور شوند.
در فاز اول کارآزمایی بالینی این واکسن که در ۲۶ اسفند ۹۹  آغاز شد، ۱۳۵ نفر واکسینه شدند؛ در فاز دوم هم که در ۸ خرداد ۱۴۰۰ انجام شد، واکسن به ۵۰۰ نفر از هموطنان تزریق شد.
در این مراسم جمعی از مدیران ارشد وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم حضور دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала