ایران دسترسی دوباره به دوربین‌های تاسیسات هسته‌ای را به آژانس می‌دهد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agancy / ایران دسترسی دوباره به دوربین‌های تاسیسات هسته‌ای را به آژانس می‌دهد
ایران دسترسی دوباره به دوربین‌های تاسیسات هسته‌ای را به آژانس می‌دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2021
اشتراک
ایران به آژانس اجازه می دهد تا از دوربین های نظارتی تاسیسات هسته ای ایران استفاده کند.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس بیانیه مشترک محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران به بازرسان آژانس اجازه استفاده مجدد از دوربین های نظارتی تاسیسات هسته ای ایران را داد.
آژانس بین المللی انرژی اتمی ویدئوی تاسیسات هسته‌ای ایران را دریافت نمی‌کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2021
آژانس بین المللی انرژی اتمی ویدئوی تاسیسات هسته‌ای ایران را دریافت نمی‌کند
در این بیانیه آمده است."بازرسان آژانس مجاز به استفاده از تجهیزات (دوربین های نظارتی) و تعویض رسانه ها هستند که تحت مهر مشترک آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی در جمهوری اسلامی ایران ذخیره می شوند. روش و زمان مورد توافق قرار گرفته است. "
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که شب گذشته در رأس گروهی برای دیدار و گفت‌وگو با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران وارد تهران شده بود، امروز، ۲۱ شهریور با محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و گفت و گو کرد.
وی پس از دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در جمع خبرنگاران ضمن مثبت ارزیابی کردن این دیدار، بر گسترش همکاری ایران و آژانس تأکید کرد.
پیش از این، دولت های آلمان، فرانسه و انگلیس اعلام کرده بودند که از داده های آژانس بین المللی انرژی اتمی نگران هستند که نشان می دهد ایران فلز اورانیوم غنی شده تا 20 درصد تولید کرده و ظرفیت تولید اورانیوم غنی شده را تا 60 درصد افزایش داده است. وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد که اقدامات ایران انحراف دیگری از برنامه جامع اقدام مشترک (JCPOA) است ، اما عمدتا به دلیل عدم پیشرفت در بازگرداندن توافق است.
در سال 2015، انگلیس، آلمان، چین، روسیه، ایالات متحده، فرانسه و ایران توافقنامه مشترک را امضا کردند. این توافق شامل لغو تحریم ها در ازای محدود کردن برنامه هسته ای ایران به عنوان ضامن عدم دریافت تسلیحات هسته ای از سوی تهران بود. در می 2018، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا تصمیم گرفت به طور یکجانبه عقب نشینی کرده و تحریم های سختگیرانه علیه تهران را بازگرداند. در پاسخ، ایران کاهش تدریجی تعهدات خود بر اساس این توافق را اعلام کرد و از محدودیت های تحقیقات هسته ای، سانتریفیوژها و سطح غنی سازی اورانیوم صرف نظر کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала