آمریکایی ها درباره برتری های جنگنده سوخو-75 صحبت کردند

© Sputnik / Evguéni Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکایی ها درباره برتری های جنگنده سوخو-75 صحبت کردند
آمریکایی ها درباره برتری های جنگنده سوخو-75 صحبت کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2021
اشتراک
تجهیزات مدرن و هزینه رقابتی هواپیمای تاکتیکی سبک جدید سوخو-75 "چک میت"(کیش‌ و مات) روسیه به آن اجازه می دهد تا از تولیدکنندگان خارجی پیشی بگیرد.
به گزارش اسپوتنیک، مارک اپیسکوپوس در مقاله ای در نشریه نشنال اینترست نوشت: جنگنده رادار گریز نسل پنجم روسیه می تواند به سرعت 1900 کیلومتر در ساعت برسد و شعاع علمیاتی آن سه هزار کیلومتر است.
وی تأکید کرد که سوخو-75 "چک میت" مجهز به موتور مرحله دوم  است و دارای کابین خلبان شیشه ای مدرن شبیه به جنگنده سوخو-57 است.
جنگنده سوخو-75، سردرد دیگری برای آمریکایی ها - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.08.2021
جنگنده سوخو-75، سردرد دیگری برای آمریکایی ها
اپیسکوپوس همچنین به مزایای دیگر این جنگنده قدرتمند روسی اشاره کرد و گفت: این جنگنده قابلیت حمل بیش از هفت تن مهمات و سلاح های جهانی، که شامل موشک های متوسط ​​و کوتاه برد RVV-MD و RVV-SD، موشک های هوا به زمین از خانواده تندر، تعداد زیادی بمب های هدایت شونده و بدون هدایت و موارد دیگر را دارد.
خاطرنشان می شود که از لحاظ قیمتی سوخو-75 "چک میت" با حداقل هزینه 25-30 میلیون دلار با جنگنده چند منظوره ساب 39 گریپن سوئدی و رافائل فرانسوی رقابت می کند.
نمونه اولیه جنگنده نسل پنجمی سوخو-75 "چک میت" برای اولین بار در سالن هوایی و فضایی بین المللی مسکو ارائه شد. این جنگنده در درجه اول برای صادرات به کشورهای خاورمیانه، آسیا، شمال آفریقا و آمریکای لاتین طراحی شده است. اولین پرواز برای 2023 برنامه ریزی شده است، تولید انبوه آن در 2025 انجام می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала