اف بی آی اسناد طبقه بندی شده حملات 11 سپتامبر را منتشر می کند

© AP Photo / Amy Sancetta/Jerry Torrensاف بی آی اسناد طبقه بندی شده حملات 11 سپتامبر را منتشر می کند
اف بی آی اسناد طبقه بندی شده حملات 11 سپتامبر را منتشر می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2021
اشتراک
اداره تحقیقات فدرال آمریکا برخی از اسناد مربوط به حملات 11 سپتامبر را که از حالت محرمانه خارج شده‌اند را منتشر می کند.
به گزارش اسپوتنیک، اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده بخشی از اسناد مربوط به حملات 11 سپتامبر را که بدستور بایدن از حالت محرمانه خارج شده‌اند را منتشر می کند.
دفتر تحقیقات فدرال ایالات متحده در وب سایت خود اولین اسنادی را که طبق فرمان رئیس جمهور جو بایدن در مورد حملات 11 سپتامبر 2001 از حالت طبقه بندی خارج شده است، منتشر کرده است.
این وزارتخانه خاطرنشان کرد: "این مطالب در پاسخ به فرمان اجرایی امضا شده در 3 سپتامبر 2021 در مورد انتشار  برخی از اسناد مربوط به حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 منتشر شده است."
تاریخ این سند 4 آوریل 2016 است. این از نتایج مکالمات بین ماموران اف بی آی و کارمند کنسولگری عربستان سعودی در لس آنجلس در مورد تماس های وی با افرادی که در تدارکات به ربایندگان هواپیما نواف الحزمی و خالد المدهر که درحملات 11 سپتامبر 2001 شرکت کرده بودند، کمک گرفته است. این مصاحبه در 12 و 13 نوامبر 2015 انجام شد.
متن شامل 16 صفحه با برش های گسترده است، به ویژه نام منبع که ادعا می کرد تابعیت آمریکا را دریافت کرده است، از آن حذف شده است.
پیش از این، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، با تحقق یکی از وعده های انتخاباتی خود، به وزارت دادگستری و دیگر وزارتخانه های درگیر دستور داد تا مجموعه اسناد را بررسی کرده و اطلاعات محرمانه را ظرف شش ماه منتشر کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала