11 سپتامبر؛ اعلام همبستگی دبیرکل سازمان ملل با قربانیان تروریسم

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر 11 سپتامبر: اعلام همبستگی دبیرکل سازمان ملل با قربانیان تروریسم
11 سپتامبر: اعلام همبستگی دبیرکل سازمان ملل با قربانیان تروریسم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2021
اشتراک
دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای به مناسبت بیستمین سالگرد حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ خاطرنشان کرد، امروز ما در همبستگی با همه قربانیان تروریسم در سراسر جهان، ایستاده ایم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، در این بیانیه افزود: امروز، روز تلخی را که در اذهان میلیون‌ها نفر در سراسر جهان حک شده است،‌ یادآور می شویم؛ روزی که نزدیک به سه هزار نفر از بیش از ۹۰ کشور جهان قربانی و هزاران نفر دیگر زخمی شدند.
دبیرکل سازمان ملل متحد با خانواده های قربانیان این حملات ابراز همدردی کرد و ادامه داد: به بازماندگان ادای احترام می کنیم، کسانی که برای ادامه زندگی مجبور به غلبه بر زخم های جسمی و روحی شده اند.
اظهار نظر دبیر کل ناتو درباره علت سقوط سریع افغانستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2021
اظهار نظر دبیر کل ناتو درباره علت سقوط سریع افغانستان
گوترش از کسانی که در نخستین لحظات در آن حملات تروریستی خود را در معرض خطر قرار دادند و همه کسانی که فداکاری کردند، تقدیر کرد و اضافه کرد: این نمونه ای از انسانیت و شفقت است که تروریسم به دنبال حذف آن است.
وی، همبستگی، وحدت و عزمی را که ۲۰ سال پیش توسط جامعه بین المللی با هدف آینده ای بدون تروریسم ابراز شد، یادآوری کرد.
دبیرکل سازمان ملل متحد اظهار کرد: امروز ما در همبستگی با مردم شهر نیویورک، ایالات متحده آمریکا و همچنین همه قربانیان تروریسم در سراسر جهان، ایستاده ایم و تعهد خود را برای همکاری به منظور حفظ حقوق و نیازهای آنها تجدید می کنیم.
صبح روز ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی، ۱۹ عضو القاعده با ۲ فروند هواپیمای تجاری- مسافری ربوده شده، برج‌های دو قلوی مرکز تجارت جهانی در نیویورک را هدف گرفتند. آنها هواپیمای سوم را به ساختمان پنتاگون در ارینگتون در ایالت ویرجینیا کوبیدند و تنها هواپیمای چهارم بود که در مسیر واشنگتن، در ایالت پنسیلوانیا سرنگون شد و نتوانست ماموریت خود را به پایان برساند.
در این حملات بزرگ تروریستی ۱۵ تبعه سعودی، دو تبعه اماراتی، یک تبعه مصری و یک لبنانی شرکت داشتند که همگی عضو شبکه تروریستی القاعده بودند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала