اعلام برخی از نکات در رابطه با مذاکرات فعلی ایران و عربستان

© Photo / IRNAاعلام برخی از نکات در رابطه با مذاکرات فعلی ایران و عربستان
اعلام برخی از نکات در رابطه با مذاکرات فعلی ایران و عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2021
اشتراک
فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران درباره برخی از نکات در رابطه با مذاکرات فعلی ایران و عربستان سعودی صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا اظهار داشت: روند فعلی برای نزدیک شدن عربستان و ایران یک روند کندی است به نظرم دو کشور می‌توانند آهنگ حرکتشان را بیشتر کنند و به این مذاکرات شتاب بخشند.
عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.09.2021
گزارش و تحلیل
احتمال مصالحه نزدیک ایران و عربستان سعودی
فدا حسین مالکی ضمن ادامه صحبت خود در خصوص مذاکرات  ایران و عربستان خاطرنشان ساخت برای مذاکره موانع بزرگی بر سر راه دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عربستان وجود ندارد، بهرحال هر دو کشور در جهان اسلام موقعیتی دارند و ضروری است که موانع خرد از سر راه برداشته شود و دو کشور در کنار هم قرار بگیرند. باید ملاحظاتی که ایران و عربستان دارند مورد توجه قرار بگیرد و این مسایل توسط دو کشور انجام شود اینکه آمریکایی ها وارد صحنه شوند و مداخله کنند و واسطه شوند، کار درستی نیست.
چندی پیش ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق خبر از دور جدید مذاکرات میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی در بغداد در پی تشکیل دولت جدید در ایران را داد که این دور از مذاکرات چهارمین دوره رسمی مذاکراتی میان ایران و عربستان است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала