طالبان افغان هایی را که با آمریکا همکاری کرده اند، تهدید می کنند

© JAKطالبان افغان هایی را که با آمریکا همکاری کرده اند، تهدید می کنند
طالبان افغان هایی را که با آمریکا همکاری کرده اند، تهدید می کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2021
اشتراک
واشنگتن پست به نقل از مقامات آمریکایی اطلاع داد نیروهای ویژه افغان که توسط سازمان سیا آموزش دیده و به آمریکایی ها در تخلیه از کابل کمک کرده اند تهدیدهایی را از طرف طالبان دریافت کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، یک مقام ارشد به این روزنامه گفت که افغان های آموزش دیده توسط سیا به تخلیه حدود 2000 آمریکایی و همچنین 5500 پرسنل سفارت ، اتباع کشورهای ثالث و افغان هایی که احتمالاً با انتقام طالبان مواجه می شدند ، کمک کردند. به گفته این منبع ، طالبان برخی از این افغان ها را شناسایی کرده و شروع به ارسال پیام هایی کرده اند که در آنها  این افراد به همراه خانواده هایشان تهدید می شوند.
دستگیری جاسوس طالبان در انگلیس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2021
دستگیری جاسوس طالبان در انگلیس
وی همچنین به واشنگتن پست گفت که در جریان پیشروی طالبان ، اکثر این نیروها در جنوب افغانستان مستقر بودند اما برای کمک به تخلیه مردم به کابل عزیمت کردند. این مقام گفت: برخی مجبور شدند خود را با زحمات زیادی به پایتخت برسانند.
چندین مقام به نشریه گفتند که بدون کمک چنین جنگجویان آموزش دیده ، تخلیه ایالات متحده از افغانستان بازهم دشوارتر می شد. روزنامه مشخص نمی کند که چه تعداد از این افغان ها می توانند در این کشور بمانند ، اما اشاره می کند که روند انتقال آنها به ایالات متحده با کندی جریان داشته  و با مشکلات بوروکراتیک همراه است.
در اوایل ماه اوت طالبان در شرایط خروج نیروهای آمریکایی  از افغانستان حملات شدیدتر خود را  آغاز کرده، تمام شهرهای بزرگ را تصرف  و پس از ورود به کابل پایتخت در 15 اوت پایان جنگ بیست ساله در این کشور را اعلام کردند. به دنبال آن هزاران نفر از ساکنان افغانستان با کمک نیروهای آمریکایی و  از طریق فرودگاه کابل این کشور را ترک کردند. 31 اوت آخرین سربازان امریکایی از افغانستان خارج شدند.
مدت طولانی ولایت پنجشیر آخرین کانون مقاومت در برابر طالبان بود  اما در اوایل سپتامبر جنبش طالبان  پیروزی خود بر شورشیان پنجشیر را اعلام کرد.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала