پیش بینی وزیر نفت ایران از کسری گاز در زمستان

© Photo / IRNAپیش بینی وزیر نفت ایران از کسری گاز در زمستان
پیش بینی وزیر نفت ایران از کسری گاز در زمستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.09.2021
اشتراک
وزیر نفت ایران با بیان اینکه حجم ذخایر سوخت نیروگاهی ۳۰ درصد کمتر از پارسال است، گفت: ظرفیت پالایشی کشور تا پایان دولت سیزدهم ۱.۵ برابر افزایش خواهد یافت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرآنلاین، جواد اوجی، وزیر نفت ایران در حاشیه بازدید از پالایشگاه تهران اظهار داشت: ارتقای کمی و کیفی پالایشگاه فعلی و ایجاد و احداث ظرفیت پالایشگاه جدید دو اولویت پالایشی دولت سیزدهم است. ظرفیت پالایشی کشور تا پایان دولت سیزدهم یک و نیم برابر افزایش خواهد یافت.
وزیر نفت ایران افزود: حجم ذخایر سوخت نیروگاهی ۳۰ درصد کمتر از پارسال است بنابراین تمام تلاشمان این است ظرفیت سوخت مایع نیروگاه‌ها را بالا ببریم.
وی ادامه داد: هم‌اکنون روزانه بیش از ۲۶۰ میلیون مترمکعب گاز در اختیار نیروگاه‌ها قرار می‌گیرد. امیدواریم با برنامه‌ریزی و تدابیر اندیشیده شده کمترین چالش را در تامین سوخت زمستانی گاز و در بخش خانگی داشته باشیم.
اوجی گفت: قول می‌دهیم تا قبل از پایان سال شهرهای خاش، میرجاوه و زابل به شبکه گاز متصل و از نعمت گاز بهره‌مند شوند.
وزیر نفت ایران اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در دی‌ماه و بهمن‌ماه با کسری ۲۰۰ میلیون مترمکعب گاز در روز مواجه شویم که تلاشمان این است با تامین سوخت مایع، هموطنانمان کمترین مشکل را داشته باشند.
وی درباره واردات گاز از ترکمنستان افزود: دیپلماسی گازی با کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان یکی از برنامه‌های وزارت نفت دولت سیزدهم است.
اوجی گفت: سهم تجارت گاز ما کمتر از ۲ درصد است؛ تمام تلاشمان این است این سهم افزایش پیدا کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала