وزیر خارجه اسرائیل: ایران در آستانه دستیابی به سلاح هسته ای است

© © Emmanuel Dunand / Pool Photo via APوزیر خارجه اسرائیل: ایران در آستانه دستیابی به سلاح هسته ای است
وزیر خارجه اسرائیل: ایران در آستانه دستیابی به سلاح هسته ای است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.09.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه اسرائیل طی سخنانی گفت که ایران در آستانه دستیابی به سلاح هسته ای است، تهران باید درک کند که چنین اقداماتی بی پاسخ نخواهد ماند.
گزارش اسپوتنیک، یائیر لاپید، وزیر امور خارجه اسرائیل گفت: ایران تقریبا در آستانه در دستیابی به سلاح هسته ای است، تهران باید درک کند که چنین اقداماتی بی پاسخ نخواهد ماند.
آیا رویکرد اسرائیل در برابر ایران تغییر کرده است؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2021
گزارش و تحلیل
آیا رویکرد اسرائیل در برابر ایران تغییر کرده است؟
وزیر امور خارجه اسرائیل افزود: راهبرد فعلی غرب در رابطه با ایران و "گروه پنج" مذاکره کنندگان در زمینه برجام موثر نیست. مذاکره ای در وین نیست، برجام فعال نیست و تحریم های علیه تهران ناکافی است، چرا که ایران تلاش می کند با تظاهر به اینکه در این زمینه اقداماتی انجام می دهد، زمان بخرد ولی در واقع فقط برنامه هسته ای خود را توسعه می دهند.
وی ادامه داد: به همین دلیل جهان به جای برنامه ای که در واقع هم ندارد، به برنامه ی دیگری نیاز دارد و چاره ای بیاندیشد. اگر به چند گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی بنگرید، ذکر شده که در واقع هیچ گونه بازرسی ای از سوی آژانس از فعالیت هسته ای ایران نیست و ایران عملا در آستانه تبدیل شدن به کشور هسته ای است و نمی توانیم این اجازه را به این کشور بدهیم.
وزیر خارجه اسرائیل گفت: بر همین اساس، بخشی از هر راهبرد جدیدی باید این باشد که جهان و به ویژه آمریکا، و شاید اسرائیل تهدید واقعی علیه ایران نشان دهند تا تهران بداند که نمی تواند به همین سادگی بدون دریافت اقدامات و پاسخ متقابل به کشور هسته ای تبدیل شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала