به عقیده مسکو، لازم الاجرا شدن کنوانسیون خزر به همه پتانسیل همکاری تحقق خواهد بخشید

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر به عقیده مسکو، لازم الاجرا شدن کنوانسیون خزر به همه پتانسیل همکاری تحقق خواهد بخشید
به عقیده مسکو، لازم الاجرا شدن کنوانسیون خزر به همه پتانسیل همکاری تحقق خواهد بخشید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.09.2021
اشتراک
لازم الاجرا شدن کنوانسیون وضعیت حقوقی دریای خزر که در سال 2018 امضا شد، تحقق کامل پتانسیل همکاری در این منطقه را ممکن می سازد.
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را خانم ماریا زاخاروا، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه در سخنرانی آنلاین خود در جلسه عمومی ششمین همایش رسانه های خزر بیان کرد.
تاکید کارشناسان به ضرورت تصویب کنوانسیون دریای خزر توسط ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2021
تاکید کارشناسان به ضرورت تصویب کنوانسیون دریای خزر توسط ایران
دیپلمات روس گفت: "علیرغم این واقعیت که این سند هنوز به مرحله اجرا نرسیده، بسیار مهم است که طرفین کنوانسیون به مفاد و اصول مندرج در آن پایبند باشند. اول از همه ، منظور حقوق حاکمیتی کشورهای ساحلی در رابطه با دریای خزر و منابع، حل همه مسائل منصراً مربوط به پنج کشور است. لازم الاجرا شدن این کنوانسیون امکان استفاده کامل از پتانسیل کامل همکاری خزر را فراهم می سازد."
وی خاطرنشان کرد: شکل تعامل بین کشورهای حاشیه خزر امروزه یکی از موفق ترین نمونه ها برای غلبه بر اختلافات و حفظ تعادل منافع در شرایط دشوار ژئوپلیتیک است.
روسای جمهور روسیه ، قزاقستان ، ایران ، آذربایجان و ترکمنستان 12 اوت 2018 به دنبال تشکیل اجلاس پنجم خزر در شهر آکتائو قزاقستان کنوانسیون وضعیت حقوقی دریای خزر را امضا کردند. این سند نامحدود است و پس از تصویب آن توسط هر پنج کشور امضا کننده ، لازم الاجرا می شود. تا کنون این کنوانسیون توسط چهار کشور به تصویب رسیده است: ترکمنستان (دسامبر 2018) ، قزاقستان و جمهوری آذربایجان (فوریه 2019) و  روسیه (اکتبر 2019).
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала