معلوم شد نجات بشریت وابسته به انرژی باد است

© Photo / Makani Technologies LLCمعلوم شد نجات بشریت وابسته به انرژی باد است
معلوم شد نجات بشریت وابسته به انرژی باد است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.09.2021
اشتراک
نجات بشریت از گرمایش جهانی در آینده نزدیک به افزایش برق تولید شده توسط نیروگاه های بادی بستگی دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه گاردین، این پیش بینی ر گزارش شورای جهانی انرژی باد (GWEC) ارائه شده است.
گزارش سالانه GWEC نشان داد در سال 2020 قدرت نیروگاه های بادی در جهان 6.1 گیگاوات افزایش یافته است. نرخ رشد ظرفیت نیروگاه های بادی در مقایسه سطح قبل از همه گیری کرونا تقریباً ا کاهش نیافته است - در سال 2019 ، تولید انرژی باد در مقایسه با سال قبلی یه میزان بی سابقه 6.24 گیگاوات بیشتر شده بود. تحلیلگران انتظار دارند رونق استفاده از انرژی باد چین این رکورد را بشکند و ظرفیت نیروگاه های بادی درسال 2021 میلادی 12گیگاوات دیگر افزایش یابد.
کوتاهی ایران در استفاده از انرژی تجدید پذیر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2019
گزارش و تحلیل
کوتاهی ایران در استفاده از انرژی تجدید پذیر
چین برای سومین سال متوالی در تولید توربین های بادی جدید پیشتاز است. در سال 2020 ، این کشور ظرفیت نیروگاه های بادی خود را سه گیگاوات افزایش داد که تقریبا نیمی از افزایش ظرفیت جهانی این نیروگاه ها است. به گفته کارشناسان  تا پایان دهه میلادی ، بازار انرژی باد در چین ممکن است از پیشتاز فعلی - انگلستان پیشی بگیرد.
کارشناسان انتظار دارند یک رکورد دیگر در سال 2021 برقرار شود . بخشی از آن  در رابطه با بلند پروازی های  چین برای افزودن 7.5 گیگاوات دیگر به ظرفیت میروگاه های بادی تا پایان سال 2021 برای استفاده از یارانه های دولتی است. سرمایه گذاری عظیم در توربین های بادی دریایی در دریای شمال نیز دلگرم کننده است. شرکت خدمات بریتانیایی SSE و غول نفتی نروژی Equinor مجموعاً 8 میلیارد دلار در نیروگاه بادی Dogger Bank سرمایه گذاری کرده اند که بزرگترین توربین های جهان برای تأمین برق 4.5 میلیون باب خانه در آنجا نصب می شود .
GWEC پیش بینی می کند نیروی باد جهانی در دهه آینده 235 گیگاوات افزایش یابد که هفت برابر حجم جهانی کنونی است. با این حال ، برای جلوگیری از گرم شدن کره زمین ، باید سرعت گسترش استفاده از انرژی بادی را افزایش داد. بر اساس تجزیه و تحلیل آژانس بین المللی انرژی و آژانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر ، جهان برای حفظ متوسط ​​افزایش دما در سطح 1.5 درجه سانتیگراد در مقایسه با سطوح دوره ماقبل صنعتی به 2000 گیگاوات برق نیاز دارد.
دانمارک نیز سهم خود را در توسعه انرژی باد ادا خواهد کرد. این کشور قصد دارد یک "جزیره انرژی" عظیم در دریای شمال بسازد. یک سکوی مصنوعی با مساحت 120 هزار متر مربع زیرساخت 200 توربین بادی را مدیریت خواهد کرد . هزینه این پروژه 34 میلیارد دلار است و می تواند سه گیگاوات برق تولید کند.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала