ابراز امیدواری ایران برای عضویت در سازمان همکاری شانگهای

© Sputnikابراز امیدواری ایران برای عضویت در سازمان همکاری شانگهای
ابراز امیدواری ایران برای عضویت در سازمان همکاری شانگهای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.09.2021
اشتراک
سفیر ایران در روسیه ابراز امیدواری کرد که ایران در اسرع وقت به عضویت این سازمان همکاری شانگهای در آید
به گزارش اسپوتنیک، کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه گفت: تهران امیدوار است با حمایت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در اسرع وقت به عضویت این سازمان همکاری شانگهای در آید.
سازمان همکاری شانگهای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.09.2021
رسانه: ایران به عضویت سازمان همکاری شانگهای در خواهد آمد
پیش از این لوان جاگریان، سفیر روسیه در ایران گفته بود که مسکو از پیشنهاد تهران برای عضویت کامل در سازمان همکاری شانگهای حمایت می کند، زیرا روسیه و ایران "موضع گیری های نزدیک و یکسان در تعدادی از مسائل بین المللی و منطقه ای دارند.
اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای روزهای 16 و17 سپتامبر در شهر دوشنبه برگزار می شود. در حال حاضر  روسیه ، هند ، قزاقستان ، قرقیزستان ، چین ، پاکستان ، تاجیکستان و ازبکستان اعضای این سازمان هستند.
سازمان همکاری شانگهای (SCO) یک سازمان بین المللی بین دولتی دائمی است که توسط رهبران قزاقستان ، چین ، قرقیزستان ، روسیه ، تاجیکستان و ازبکستان تأسیس شده است. اعلامیه ایجاد SCO در نشست سران شش کشور در شانگهای در 15 ژوئن 2001 امضا شد. در 9 ژوئن 2017 ، رهبران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای تصمیم پذیرش هند و پاکستان در این سازمان را امضا کردند. کشورهای ناظر در سازمان همکاری شانگهای در حال حاضر افغانستان، بلاروس، ایران و مغولستان و کشورهای شریک جمهوری  آذربایجان، ارمنستان، کامبوج، نپال، ترکیه و سریلانکا هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала