کاخ سفید: صدها نفر با پروازهای چارتری تلاش می کنند افغانستان را ترک کنند

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر کاخ سفید: صدها نفر با پروازهای چارتری تلاش می کنند افغانستان را ترک کنند
کاخ سفید: صدها نفر با پروازهای چارتری تلاش می کنند افغانستان را ترک کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.09.2021
اشتراک
گروه کوچکی از آمریکایی ها و صدها شهروند دیگر کشورها در هواپیماهایی قرار دارند که برای بلند شدن از شهر مزارشریف در شمال افغانستان آماده پرواز هستند اما ایالات متحده آمریکا اغلب به دلیل نگرانی های امنیتی قادر به پذیرش آنها در پایگاه های خود نیست.
 به گزارش اسپوتنیک، کریس میگر ، معاون سخنگوی کاخ سفید این مطلب را اعلام کرده است.
آخرین یهودی افغانستان را ترک کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.09.2021
آخرین یهودی افغانستان را ترک کرد
پیشتر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا جنبش طالبان را متهم کرده بود  که به بهانه نبودن مدارک لازم در نزد برخی از مسافران را ندارد ، اجازه پرواز هواپیماهای چارتری پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را نمی دهد.
میگر در توییتر در اینباره می نویسد: "در هواپیماهای واقع در شهر مزارشریف گروه کوچکی از شهروندان آمریکایی و به معنای واقعی کلمه صدها نفر دیگر هستند که تابعیت آنها را نمی دانیم و قبل از اینکه آنها در پایگاه های نظامی آمریکا فرود بیایند،  باید از نظر امنیتی آنها را بررسی کنیم.".
از سوی دیگر جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری گفت که ایالات متحده هیچ ارتباطی با ممنوعیت پروازها از افغانستان  ندارد و گفت که برخی هواپیماها هنوز افغانستان را ترک می کنند. وی افزود که دیپلمات های آمریکایی با همه هموطنانی که با پروازهای چارتری سعی در تخلیه افغانستان دارند در تماس هستند.
بلینکن تصریح کرد که اغلب سازمانهای غیر انتفاعی و افرادی که "انگیزه آنها برای کمک به مردم" است ، به سازماندهی پروازها اشتغال دارند.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала